پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۰۶۵
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ فروردین گفت: باید با همکاری مسئولان آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی ساز و کار اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌های استان فراهم شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در ششمین اجلاس استانی نماز بوشهر با بیان اینکه در دوران طاغوت حکومت شاه تحت حاکمیت شیطان بزرگ آمریکا بود اظهار داشت: هدایت جامعه و فعالیت در این دوران به سمت شیطان و ایران به قدرت‌های خارجی وابسته بود و به منافع مردم اهمیتی داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب بزرگ اسلامی انسان‌ها را به سمت بندگی خداوند متعال هدایت کردند گفت: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی احیا اقامه نماز در جامعه بود چراکه اصلی‌ترین شاخص نظام اسلامی و حکومت و مدیر دینی اقامه نماز است.

استاندار بوشهر با استناد به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که نماز ستون اصلی دین است افزود: خانواده، مدرسه و دانشگاه نقش مهمی در ترویج فرهنگ اقامه نماز به دانش‌آموزان و دانشجویان دارند ولی نقش والدین بسیار مهم و تاثیرگذار است.

محمدی‌زاده تعطیلی آموزشی حضوری در 2 سال شرایط کرونایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون با بهبود شرایط کرونایی زمینه بازگشایی کلاس‌های درس فراهم شده و بر اساس برنامه‌ریزی از 15 فروردین آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها حضوری می‌شود.

وی باتأکید بر فراهم کردن امکانات لازم برای آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: باید ساز و کار اقامه نماز جماعت در مدارس و مراکز آموزش عالی با حضوری شدن آموزش ایجاد شود.

استاندار بوشهر محور اجلاس استانی نماز را پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد دانست و بیان کرد: باید اقامه نماز در همه سطوح جامعه به‌ویژه در منزل، مدرسه و دانشگاه ترویج شود.

محمدی‌زاده پیشینه تاریخی استان بوشهر در عرصه علوم دینی و مذهبی را درخشان دانست و خاطر نشان کرد: اکنون استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآن تعیین شده و با توجه به جایگاه استان در عرصه علوم دینی باید بوشهر به‌عنوان پایتخت نماز و حجاب کشور معرفی شود.

وی موضوع فرهنگ حجاب و اقامه نماز در دستگاه‌های دولتی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید به موضوع اقامه نماز جماعت و فرهنگ حجاب در ادارات توجه ویژه شود.

استاندار بوشهر تغییر در سال جدید را بر عهده هیئت دولت دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تغییر ساعت در سال جدید را بر عهده هیئت دولت واگذار کرده و باید استانداران در این زمینه اعلام نظر کنند تا در جلسه دولت تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر