پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نیوزویک گفت که واشنگتن در آستانه بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران است و علیرغم وقفه ایجاد شده اخیر ، توافق برای بازگشت به برجام می تواند در این چند روز نهایی شود...
کد خبر: ۱۰۹۰۶۹
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نیوزویک گفت که واشنگتن در آستانه بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران است و علیرغم وقفه ایجاد شده اخیر ، توافق برای بازگشت به برجام می تواند در این چند روز نهایی شود.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، نیوزویک به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین به دست آمده و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اینها مذاکرات پیچیده‌ای هستند و ما هنوز درحال کار بر روی تعدادی از مسائل مشکل هستیم.

او توضیح داد: ما می‌توانیم در روزهای آینده در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به توافق برسیم.

این مقام آمریکایی افزود:: با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است.

وی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تاثیر احتمالی آن‌ بر برجام گفت: واشنگتن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های آمریکا بر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای از سوی افراد و نهادهای غیر آمریکایی که مرتبط با برجام هستند تاثیر نگذارد. ما البته مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای (در ایران) که بخشی از اجرای کامل برجام هستند را تحریم نخواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر