جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: همزمان با روز نیمه شعبان سالروز ولادت فرخنده حضرت مهدی (عج) سه طرح خدماتی و بهداشتی در بخش ریگ شهرستان گناوه باحضور استاندار بوشهر افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این طرح ها شامل یک طرح خیرساز پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای زنده یاد ولی حجی  بندر ریگ و  مرکز خرید پاسارگاد که افتتاح شد و طرح توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد کلنگ زنی شد.

معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر  در آیین افتتاح این طرح گفت: بندرریگ یکی از بنادر تاریخی استان بوشهر از طرفیت های فراوانی برای توسعه برخوردار است.

علی باستین افزود: با افتتاح جاده ساحلی بندرریگ به گناوه افق روشنی برای رونق و پیشرفت هرچه بیبشتر این بندر تاریخی فراهم شده است.

وی گفت:  باتوجه به اینکه  بندر ریگ با دارا بودن ظرفیت های خوبی از جمله  شهرک صنعتی و سایت آبزیان ، توسعه آن در دستور کار است که با اجرای طرح های توسعه از میدان امام علی (ع) تا پایگاه اورژانس جاده ای و مجتمع تجاری پاسارگارد به گردشگری و توسعه این منطقه کمک خواهد شد.

وی اظهارکرد: استانداری آماده همکاری در اجرای طرح های توسعه ای بندر توسط بخش خصوصی است و در صدور مجوز و تسهیلات نهایت  کمک خواهد کرد.

امام جمعه بندرریگ هم گفت: استاندار بوشهر در مدت مسئولیت نگاه خاص و ویژه ای به این بخش داشته است و یکی از آرزوهای  دیرینه مردم جاده  ساحلی به گناوه بود که باحضور ایشان در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

                                                                  

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش گفت: اگرچه گام های خوبی برای محرومیت این منطقه برداشته شده اما برای  رونق و توسعه بیشتر این بندر مانع هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی اظهارداشت: یکی از مسائلی که این بندر با آن مواجه است، موضوع رودشور است که آب و گل و لای آن در زمان بارندگی به سمت خور سرازیر و انباشت می شود و تردد لنج ها را مشکل جدی مواجه کرده است و نیاز به لایروبی دارد.

عصمت حیدری رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پایگاه اورژانس جاده ای بندرریگ در یکی از نقاط حادثه خیزترین جاده استان بوشهر با همت خیران این بندر علی اکبر منصوری و  خانواده زنده یاد ولی حجی افتتاح می شود.

بخشدار ریگ در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای خیرساز زنده یاد ولی حجی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع توسط خیر علی منصوری زاده اهدا شده و فرزند زنده یاد ولی حجی برای ساخت آن  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

ضرغام محمدی افزود: این پایگاه تا پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای چهارروستایی ۲۲ کیلومتر و فراکه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد.

                                                                      

 وی اظهارکرد: مرکز خرید پاسارگاد در نزدیکی پایگاه اورژانس جاده بندر ریگ با ارزش سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۶۰ واحد تجاری افتتاح شده است که بطور مستقیم ۱۶۰ شغل ایجاد می کند.

بخشدار ریگ گفت: عملیات اجرایی طرح فاز دوم توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد تنها کارخانه استان بوشهر نیز در این روز مبارک آغاز می شود.

وی اظهارداشت: این طرح با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریال و تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه در سال زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر