پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۰۴
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

فکرشهر:  ظهر امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در محل استانداری بوشهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف این استان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار کرد:رای سال ۱۴۰۱ بیشترین رشد اقتصادی را برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است

احمد محمدی‌زاده اضافه کرد: استفاده دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌ تهاتر برای تسویه بدهی‌های خود یک ضرورت است. امسال ظرفیت خوبی در این عرصه فراهم شد که برخی دستگاه‌ها موفق به استفاده بهینه از آن شدند ولی برخی دستگاه‌ها خوب عمل نکردند.

وی خاطر نشان کرد: تشویق دستگاه‌های استفاده کننده از تهاتر مالیاتی یک ظرفیت بسیار مناسب است که مدیران می‌توانند با استفاده از آن، بدهی‌های دستگاه‌های خود را به پیمانکاران تسویه کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تنها ۱۹۵ میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر در استان استفاده شده است، افزود: شهرداری ها و دستگاه های اجرایی عملکرد بسیار ضعیفی در استفاده از ظرسفیت تهاتر مالیاتی داشته‌اند.

پارک علم و فناوری بوشهر در اشتغال تعهدی ضعیف عمل کرده‌ است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: بانک‌ها تاکنون از ۳۷۸ طرح معرفی شده تبصره ۱۸ تنها تهسیلات ۲۱ طرح راپر داخت‌ کرده‌اند. بعضی از دستگاه در بحث اشتغال تعهدی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. از جمله پارک علم و فناوری تنها ۱۷ درصد محقق است.

علی باستین اضافه کرد: ۴۹۲ طرح  جهت پرداخت تسهیلات اشتغال با اعتبار بالغ بر ۲۰۸۰ میلیارد تومان مصوب شده که فقط ۹۷۵ میلیارد از سوی بانک های عامل پرداخت شده است که ضعیف ترین بانک در این پرداخت تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ بانک تجارت بوده است.

بودجه خوبی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تزریق شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱۴۰ میلیارد تومان موافقت نامه با دستگاه اجرایی مبادله شده است، عنوان کرد: بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه به دستگاه های اجرایی تخصیص داده شده است.

علی درویشی با بیان اینکه بودجه بسیار خوبی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تزریق شده است، گفت: برای مصوبات سفر رئیس‌جمهوربیش از ۹۵۰ میلیارد تومان به استان بوشهر تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه برای دشتستان ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان برای اولین بار صاحب ردیف بودجه شد و ۱۷ میلیارد تومان برای بیمارستان فوق تخصیص داده شد همچنین  بودجه خوبی برای سد دالکی نیز تخصیص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان اینکه برای منطقه ویژه شمال استان ۵۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر تخصیص داده شده است، تصریح کرد: برای شهرستان بوشهر ۴۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر تخصیص داده شد.

۱۲۰ طرح پژوهشی به کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری ارسال شد

سرپرست مرکز آموزش، پژوهش های توسعه و آینده نگری استان بوشهر هم در این نشست گفت: ۱۲۰ طرح پژوهشی از سوی دستگاه‌های اجرایی به کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری ارسال شد.

مهرانگیز قلی پور افزود: با توجه به چالش های استان ۳۰ طرح پژوهشی اولویت دار استان در کارگروه انتخاب شد که به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ابلاغ شد. دانشگاه ۹۰ پروپوزال به کارگروه ارسال که به ۲۴ دستگاه اجرایی استان ابلاغ شد

حوزه عمرانی استان نتوانسته از ظرفیت تهاتر استفاده کند

بازرس کل استان بوشهر هم در این نشست عنوان کرد: دستگاه اجرایی و شهرداری ها از ظرفیت تهاتر به خوبی استفاده نکردند.

اسحاق شهبازی یادآور شد: با توجه به ظرفیت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر تنها ۱۹۵ میلیارد تومان (کمتر از ۱۰ درصد) از سوی دستگاه اجرایی استان استفاده شده است که آمار بسیار ناچیزی است. تقریبا سهم شهرداری‌های استان در استفاده از این ظرفیت صفر بود که حوزه عمرانی استان نتوانسته این ظرفیت خوب در استان استفاده کند و مدیران عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: بعضی مدیران تلاشی جهت کمک و تسریع در طرح ها و اسناد خزانه انجام نمی دهند و بدهی های بسیاری به ویژه دستگاه‌های عمرانی استان به پیمانکاران دارند ولی در جهت تحقق این ظرفیت ها عملکرد ضعیفی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر