شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در راستای تسهیل در دسترسی هم‌استانی‌ها توزیع کالاهای اساسی در شهرستان های بوشهر و دشتی این استان الکترونیکی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکزهای عرضه کالا در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح شرکت دشتی کالا اقلام تنظیم بازاری از جمله برنج، مرغ منجمد، سیب، پرتقال، شکر و روغن را با قیمت مصوب عرضه می کند.

وی بیان کرد: در این شیوه پس از انجام مراحل خرید توسط شهروندان، کالاهای خریداری شده به صورت رایگان در منزل، تحویل آنان می‌شود.

باستین ادامه داد: باتوجه به مزایای این شیوه خرید، از تمام کسانی که در محدوده خدمات فروش آنلاین هستند انتظار می‌رود با مراجعه به سایت دشتی به آدرس www.dashtikala.ir کالا اقدام به خرید کنند تا حتی الامکان از تجمع و ایجاد صف جلوگیری شود.

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها که تحت پوشش فروش آنلاین نیستند نیز چنانچه شرکت توانمندی وجود دارد به طور حتم مراجعه کند تا مقدمات توسعه این خدمت به کل استان فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تمام تلاش دولت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم است اما در این راه مشکلاتی هم وجود دارد.

وی افزود: از این رو از مردم شریف استان تقاضا می‌شود که در صورت مشاهده تخلف، با شماره تلفن ۱۲۴ تخلف را گزارش کنند.

وی یادآورشد: در این استان کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی ذخیره‌سازی شده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

باستین بیان کرد: همچنین همزمان با تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی، موضوع توزیع مناسب و نظارت بر بازار نیز با جدیت در دستور کار مسئولان قرار دارد.  

باستین افزود: ۳۰۰ تن پرتقال والنسیای جیرفت و ۲۰۰ تن سیب زرد و قرمز برای طرح میوه شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره و بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود که این طرح از جمعه ۲۷ اسفند آغاز شده است.

وی عنوات کرد: در رابطه با حجم میوه طرح، علاوه بر ۵۰۰ تن موجود، این شرایط فراهم است که هر مقدار که سیب و پرتقال لازم باشد، تامین و بین مردم شریف استان و مسافران  توزیع شود.

باستین اظهارداشت: قیمت مصوب عرضه پرتقال والنسیای جنوب هر کیلو ۱۴ هزار تومان و سیب درختی هر کیلو ۱۳ هزارتومان است.

وی در ارتباط با بازار مرغ نیز گفت: روند جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته و میزان ذخیره‌سازی مرغ منجمد به گونه‌ای است که دغدغه‌ای بابت کمبود گوشت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

باستین یادآورشد: اداره کل دامپزشکی استان نیز با حساسیت کامل بر بهداشت ذبح و مرغ نظارت دارد.

وی ادامه داد: برنج هندی و تایلندی نیز به حد وفور در انبارها وجود دارد و همچنین فرآیند تامین و توزیع روغن نیز به خوبی انجام شده و بازار این قبیل کالاها در آرامش کامل است.

باستین گفت: به منظور حفظ حرمت و کرامت شهروندان و دسترسی سریع و آسان به کالاهای مورد نیاز، چندین اقدام از جمله تعداد زیاد عرضه کنندگان با پراکنش جغرافیایی مناسب، استفاده از ظرفیت تعاونی ها، تخصیص سهیمه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و طرح توزیع آنلاین در استان اجرا شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر