پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸
دوشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: بی بی سی نوشت: یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده اوکراینی وضعیت شهر محاصره ‌شده ماریوپول را اینگونه توصیف کرد: "جهنم روی زمین".  اجساد در خیابان‌ها رها شده‌اند.

نیروهای روسی ماریوپول را محاصره کرده‌اند و گذرگاه‌های امن برای کمک‌های بشردوستانه مسدود شده است. حدود ۳۰۰ هزار تن از مردم در این شهر گیر افتاده‌اند.

ارتش روسیه به اوکراین فرصت داده بود تا پیش از ساعت پنج صبح (به وقت مسکو) روز دوشنبه شهر را تسلیم کند و در ازای امکان خروج غیرنظامیان را فراهم کند.

اما یکی از مشاوران شهردار ماریوپول گفت که نمی‌توان به وعده‌های روسیه اعتماد کرد.

درحال حاضر برق، آب لوله‌کشی و سیستم‌های گرمایشی شهر قطع است.

با کاهش مواد غذایی و پزشکی، بحران انسانی در این بندر می‌تواند تشدید شود. هشدار داده شده که این وضعیت ممکن است باعث شیوع بیماری شود.

مقامات اوکراینی می‌گویند روسیه به حملات بی‌امان خود از زمین، هوا و دریا ادامه می‌دهد و ساکنان بیشتر وقت خود را در پناهگاه و زیرزمین می‌گذرانند.

تصاویر از شهری ویران‌شده روایت می‌کند.

وادیم بویچنکو شهردار ماریوپول می‎‌گوید بیش از ۸۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی آسیب دیده و تخریب شده‌اند که یک سوم آنها قابل تعمیر نیستند.

شرایط جنگی سبب شده اجساد در خیابان‌ها رها شوند. حتی زمانی که فرصتی برای جمع کردن اجساد دست می‌دهد، آنها را در گورهای دسته جمعی مدفون می‌کنند.

میخائیل میزینتسف ژنرال روسی که پیشتر شرایط تسلیم را ارائه کرده بود می‌گوید یک فاجعه انسانی وحشتناک در این شهر در حال وقوع است.

او گفته بود در صورت تسلیم و پس از مین‌زدایی به کاروان‌های بشردوستانه نیز اجازه ورود خواهند داد.

ایرینا ورشچوک معاون نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرده که "بحثی درباره تسلیم و کنار گذاشتن سلاح‌ها مطرح نیست".

مقامات در مسکو نیز اعلام نکرده‌اند که با پایان ضرب الاجل چه تصمیمی در پیش دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر