جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۶۲
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: بی بی سی نوشت: الکسی ناوالنی یکی از سرشناس‌ترین مخالفان ولادیمیر پوتین، در دادگاهی در روسیه به اتهام "فساد مالی" محکوم و ۹ سال دیگر بر محکومیت قبلی‌اش اضافه شد. هواداران آقای ناوالنی اتهام‌ها را "جعلی" و دادگاه را "فرمایشی" می‌دانند.

آقای ناوالنی که در حال سپری کردن سه و سال نیم حبس است، حدود یک سال پیش به روسیه برگشت و بلافاصله دستگیر و زندانی شد.

مقام‌های ارشد قضایی در روسیه می‌گویند آقای ناوالنی حدود ۴/۷ میلیون دلار از کمک‌های مردمی به سازمان سیاسی‌اش را "دزدیده" است، فعالیت این سازمان در روسیه البته ممنوع اعلام شده است.

کرا یارمیش، سخنگوی این رهبر مخالف سیاسی روسیه، گفته است در حالیکه توجه دنیا به اوکراین معطوف است "یک جنایت پلید دیگری در داخل روسیه در حال اتفاق است."

عفو بین‌الملل این دادگاه را "فرمایشی" خوانده و صدراعظم آلمان هم ضمن محکومیت، آن را در تضاد با "حاکمیت قانون" دانسته است.

الکسی ناوالنی که از مخالفان دولت روسیه است، سال پیش، پس از بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد.

علت بازداشت آقای ناوالنی اینطور عنوان شد که او در زمان تعلیق حکمی که هشت سال پیش دادگاه برای او به "اتهام فساد مالی" صادر کرده بود، به طور مرتب موقعیت خود را به پلیس گزارش نداده است.

آقای ناوالنی دو سال پیش با "سم اعصاب در سیبری مسموم" شد، پس از آن که به کما رفت و برای درمان به آلمان منتقل شد.

او ولادیمیر پوتین را متهم کرده که به ماموران امنیتی دستور داده بود تا او را مسموم کنند؛ رئیس جمهور روسیه این اتهام را تکذیب کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر