پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۷۱
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: جانشین فرمانده ناجا گفت: از کوله‌بران حمایت می‌کنیم، اما ضدانقلاب و کسانی که به نام کوله‌بر در نصفه‌های شب در ارتفاعات و دره‌ها تردد غیرمجاز و قاچاق سلاح و مهمات به همراه خود داشته، متجاوز مرزی هستند و این اقدام جرم محسوب می‌شود و مرزبان مکلف است طبق قانون با آنان برخورد کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان با اشاره به اینکه پلیس در سال گذشته تنوع مأموریتی، از برگزاری انتخابات باشکوه تا اجرای برنامه‌های مختلف داشت، اظهار کرد: دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضایی مقتدر و همراه روی کار آمده و مجموعه نیروی انتظامی نیز تکیه‌گاه آنها، مردم و مظلومان است و همواره در صحنه حضور دارد.

وی افزود: مجموعه انتظامی از سر مرزها گرفته تا سطح شهر حضور فعال دارد و ایام تعطیل و غیرتعطیل برایش تفاوتی ندارد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌ها، بالاترین امتیاز را مردم به فرماندهی انتظامی کشور داده‌اند که این افتخار و از سویی دیگر وظیفه‌مان را برای خدمتگزاری به مردم سنگین‌تر کرده است.

سردار ضایی خاطرنشان کرد: کاهش آمارهای جرائم در حوزه‌های مختلف و افزایش کشفیات کالاهای قاچاق و ممنوعه در کردستان بیانگر تلاش و مدیریت خوب انتظامی و مرزبانی استان و همکاری سایر دستگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: کردستان در برخی از حوزه‌ها و شاخص‌ها نسبت به کشور جلوتر است که این ناشی از عملکرد خوب این مجموعه در استان است.

وی افزود: قاچاق سلاح، مهمات و کالاهای ممنوعه و حرام خط قرمز انتظامی است به همین منظور مقابله و برخورد با ورود این دست کالاها در سطح کشور به ویژه استان کردستان به‌جد دنبال خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه موافق فعالیت کوله‌‌بران واقعی هستیم،عنوان کرد: کوله‌بر تعریفاتی دارد، باید بازارچه‌های مرزی فعال شوند تا این افراد با رعایت قانون در چهارچوب و در ساعت مشخص کالاها را جابه‌جا کنند.

وی اضافه کرد: از کوله‌بران حمایت می‌کنیم، اما ضدانقلاب و کسانی که به نام کوله‌بر در نصفه‌های شب در ارتفاعات و دره‌ها تردد غیرمجاز و قاچاق سلاح و مهمات به همراه خود داشته، متجاوز مرزی هستند و این اقدام جرم محسوب می‌شود و مرزبان مکلف است طبق قانون با آنان برخورد کند.

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: با همراهی بزرگان منطقه، ریش‌سفیدان و ماموستایان ترددهای غیرمجاز مرزی نسبت به سالیان گذشته بسیار کاهش پیدا کرده، اما عده‌ای محدود همچنان مشغول این کارها هستند.

وی اضافه کرد: به این افراد هشدار می‌دهیم که دست از این کارهای غیرقانونی و ترددهای غیرمجاز بردارند در غیراینصورت به صورت جد با آنان مقابله خواهیم کرد چراکه این یک خواسته مردمی بوده و نباید آرامش مردم به هم بخورد.

وی افزود: دولت برنامه‌های خوبی برای بهبود معیشت مردم دارد و مجموعه نیروی انتظامی برای تحقق شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بر اساس وظیفه دولت را همراهی خواهد کرد.

سردار رضایی از تشدید مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال در همه مرزهای آبی و خاکی سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: امیدواریم سالجاری سالی شاد، مسرور و پر خیر و برکت برای همه مردم و رفع تنگناه‌های کشور باشد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در دومین روز سال جدید در کردستان و سرزمین مجاهدت‌های خاموش حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: مردم شریف و غیور کردستان سرزنده، با فرهنگ سرزنده و خودشان مرزبان و حافظان امنیت هستند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: مردم کردستان نقش مهی در پیروزی انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته و همواره مرزداران واقعی مرزهای کشور بوده اند.

وی افزود: استان کردستان با تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی در کنار سایر شهدای مهاجر، امنیت و آسایش را در منطقه ایجاد کرده‌اند و هم‌نفسی، هم‌نشینی و خدمت به این مردم مدافع نظام را افتخار می‌دانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر