جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۷۷
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: ۲۲ شیرمرد گناوه ای ، مردانی بزرگ از قبیله شجاعت ،صلابت ایمان و اخلاص که به فرمان پیرجماران پای در رکاب و رهسپار مسلخ عشق گشتند و جان شیرین خود را در چنین روزی که عملیات فتح المبین رقم خورد، در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دوم فروردین ۱۳۶۱  برای مردم شهرستان گناوه یادآور شهامت ،دلاوری و عروج  ۲۲ شیرمردی از فرزندان پاک و بی ادعای میهمن اسلامی است که در مقابل دشمن  تا پای جان مدافع وطن ماندند.

نوروز سال ۶۱  ، یکی از شادترین نوروزها برای مردم کشورمان توسط فرزندان غیورشان رقم خورد و با خفت بار ترین شکست‌ها  بر دشمنان متجاوز ، به عنوان نقطه عطفی در تداوم پیروزی‌های بعدی آن دوران محسوب می‌شود.

 عملیات فتح‌المبین از جمله عملیات های غرورآفرین دفاع مقدس است که دستاوردهای فراوانی برای کشورمان به همراه داشت.

پس از اجرای پیروزمندانه عملیات بیت المقدس ، بمنظور حفظ روحیه پیروزی و تحمیل اراده شکست به نیروهای متجاوز، طرح‌ریزی عملیات جدید با عنوان عملیات فتح‌المبین انجام گرفت  و در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دوم فروردین سال ۱۳۶۱ با رمز یا زهرا (س) و نیروهای ۴ قرارگاه قدس، نصر، فجر و فتح با ترکیبی از نیروهای ارتش و سپاه در منطقه شوش و دشت عباس آغاز شد.

این عملیات چهار مرحله‌ای در فروردین ۱۳۶۱، تثبیت مواضع و آزادسازی بخش عظیمی از مناطق اشغال شده توسط دشمن در خوزستان و در جبهه جنوبی در منطقه شوش و دزفول و وارد شدن ضربات مهلک و سنگین بر ماشین جنگی رژیم بعثی صهیونیستی صدام را رقم زد و نقطه عطفی در دفاع مقدس هشت ساله برابر جبهه متحد استکبار جهانی در جنگ تحمیلی علیه کشورمان به شمار می‌رود.
اجرای هوشمندانه عملیات فتح المبین باعث شد تا ۲۵۰۰ کیلومتر از خاک سرزمین عزیزمان آزاد شود و دشمن بیش از ۱۵ هزار نفر اسیر و ۲۵ هزار نفر کشته و زخمی بدهد که در نوع خود بی نظیر بوده است.

در این عملیات که رزمندگان شهرستان گناوه همپا با دیگر دلیرمردان جبهه حق مشارکت داشتند، ادوات و تجهیزات بسیار زیادی از دشمن نابود و یا به غنیمت گرفته شد، بطوریکه در عملیات‌های بعد، بر علیه دشمن بکار گرفته شدند.

در این عملیات پیروزمندانه ۲۲ نفر از رزمندگان و فرزندان رشید و سرافراز این شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به دیدار معبود شتافتند.

در بین ۲۲ شیرمرد گناوه ای ، ۱۶ دانش آموز و یک معلم از یک آموزشگاه بود و درحالی که  در سنگر مدرسه به فراگیری کسب و دانش مشغول بودند ،وقتی دیدند که کشورشان نیاز به دفاع دارد،  کلاس های درس را رها کردند و با لبیک به رهبر و فرمانده خود به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناوه گفت:این شهرستان در  عملیات غرورآفرین فتح المبین،  ۲۲ شهید والامقام تقدیم میهن و انقلاب  کرده‌است که در بین آنها  ۱۶ دانش آموز و یک معلم از یک آموزشگاه بودند و امروز این آموزشگاه به نام شهدای فتح المبین مزین است.

محمد قائدی افزود:  آرامش و امنیت کشور مدیون و مرهون عزیزانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان بیافتد.

وی یادآورشد: مزار مطهر ۲۲ رزمنده‌ای که در عملیات غرور آفرین فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل شدند در گلزار شهدای این شهرستان قرار دارد.

قائدی خاطر نشان کرد: همگان در قبال خون شهدا مسئولیم و وظیفه داریم از آرمان‌های امام راحل، شهدا و دستاوردهای انقلاب با اتحاد و انسجام حراست و پاسداری کنیم.

وی گفت: همگان در قبال خون شهدا مسئولیم و امروز پیام این عزیزان به آحاد مردم و مسئولان اطاعت از رهبری و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه است.

عبدالرحیم احمدزاده، نصرالله احمدی، غلامحسین تیموری، شهریار ارجمند، بهروز بهروزی، حیدر تباشیر، عبدالحسین ثقفیان، عبدالطیف حیدرزاده، حر خسروی، ناصر داودی، اکبر دهدشتی، ماندنی محمدی، فریدون زنگی، مصطفی سراجی، بهادر شهریاری، محمد عباسی رضایی، محمد غلامی، عبدالحسین مرادی، عباس یوسفی، محمود حاج، عبدالله لیراوی، حسین مرادی ۲۲ شهید والامقام  شهرستان گناوه هستند  که در عملیات غرور آفرین فتح المبین به فیض شهادت نائل شدند.

یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران سلحشور عملیات افتخارآفرین فتح المبین، بویژه ۲۲شهید والامقام شهرستان گناوه گرامی باد.

شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر