شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۹۷
چهارشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: مرزبانان به عنوان چشمان بیدار و سینه‌های ستبر نظام مقدس الهی هوشیارانه از مزرها دفاع می‌کنند و اجازه نفوذ اشرار و عمال بیگانگان را به کشور نمی‌دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار احمد علی گودرزی روز چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در شرایطی که همه در استراحت هستند مرزبانان با تمام وجود از مرزهای کشور محافظت و با وجود همه تهدیدها اجازه ورود اشرار مسلح و کسانی که دل در گرو بیگانگان بسته اند را به کشور در اطراف برخی مرزها بویژه شمال غرب و جنوب شرق نمی‌دهند.

وی بیان کرد: امروز نیروی مرزبانی با تمام امکانات از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی کشور دفاع می کنند و دعای خیر رهبر معظم انقلاب باعث شده این نیروها با ذوب در ولایت از پویایی و نشاط زیادی برخوردار باشند.

گودرزی با اشاره به اینکه مرزبانی در سال ۹۸ از جانب رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نیرو نام‌گذاری و ارتقا جایگاهی پیدا کرد گفت: این ارتقای جایگاهی در تولید امنیت در چرخه دفاعی کشور موثر بوده و این نیرو توانسته کار سخت پلیس را در دریا و خشکی در سخت ترین شرایط انجام دهد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور افزود: سربازان مرزبانی در استان بوشهر بصورت هدفمند و انجام کار اطلاعاتی با اقدام مناسب و بدون سرو صدا و اینکه کسی متضرر شود با قاچاق برخورد و با تعامل با مرزنشینان نسبت به ایفای حقوق آنان و دولت انجام وظیفه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از مردمی ترین و محبوب ترین نیروها و از مولفه های قدرت و اقتدار در کشور هستند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هر مقدار نیروهای مسلح در عرصه دانش نظامی، دفاعی و تولید سلاح دانش بنیان به خودکفایی، مرجعیت و در عرصه مدیریت ستاد قدرت بالایی در صدر و اشراف اطلاعاتی داشته باشند در فضای ملی و بین المللی دارای قدرت هستند.

وی بیان کرد: اگر مرزها امن و امنیت وجود داشته باشد زمینه برای فعالیت فراهم است اما اگر امنیت نباشد به طور قطع  آن کشور به پیشرفت‌های دیگر نمی‌رسد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: تنظیم و تدوین برنامه، ارتقای سطح دانش، تقویت سطح تجهیزات، الکترونیکی کردن پایش مرزها، تقویت توانمدی نیروی انسانی، آسیب شناسی از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: مرزبانی از مهمترین ابعاد نظامی است و ایران در شرایطی که منطقه دچار بحران است از جمله کشورهای امن منطقه به شمار می‌رود و این به واسطه اقتدار نیروهای مسلح است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹
عشایرمرزبان و ذخایر 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر