شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۴۹۲
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تعاونی‌های مرزنشینان در استان بوشهر احیا و راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده چهارشنبه شب در نشست با فرمانده مرزبانی کشور اظهار داشت: استان بور دارای پیشینه تاریخی در عرصه مبادلات مرزی است و سابقه تاریخی دیرینه آن در عرصه تجارت دریایی پنج قرن قدمت دارد.

استاندار بوشهر افزود: در دوره قاجار ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف در بوشهر مستقر بود و به این علت که بوشهر مرکز اقتصاد، تجارت و بازرگانی در منطقه محسوب می‌شد کشورهای مختلف کنسولگری خود را در این شهر ایجاد کردند و مبادلات تجاری و مرزی برقرار بود.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی و ساحلی از دیگر ویژگی‌های این استان است، گفت: از فصل زمستان تاکنون بیش از شش میلیون مسافر وارد استان بوشهر شده که اوج این سفرها از اواخر اسفند آغاز شده و همچنان شاهد مسافرت مردم از استان‌های مختلف به بوشهر هستیم.

محمدی‌زاده گفت: پیش‌بینی حضور ۹ تا ۱۰ میلیون مسافر به استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: سواحل خلیج‌فارس، قابلیت‌های مختلف شامل ابنیه تاریخی، مناظره طبیعی، بازارهای تجاری و ملوانی و گردشگری دریایی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

وی تقویت زیرساخت‌های مرزبانی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اعتبارات ویژه‌ای در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای ساخت شناور مصوب شد که فرماندهی مرزبانی برای تقویت ناوگان شناوری خود می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد اسکله‌های مستقل ویژه مرزبانی استان تصریح کرد: ساخت اسکله و موج شکن مستقل ویژه مرزبانی استان بوشهر مورد حمایت قرار می‌گیرد و در این راستا ساخت شناورهای تخصصی در دستور کار است.

محمدی‌زاده همکاری و حمایت در ساخت واحدهای مسکونی سازمانی و شخصی ویژه مرزبانان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر به سرعت در حال اجرا است که از ساخت واحدهای مسکونی ویژه نیروهای مرزبانی استان حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلاً تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر فعال بود افزود: اکنون سال‌ها است فعالیت این تعاونی‌ها متوقف شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تعاونی‌های مرزنشینان در استان از احیا و راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: در این شرکت‌های تعاونی ضمن توجه به اشتغال‌زایی، تأمین نیازهای ضروری مردم استان بوشهر در اولویت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر