چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۵۷۲
جمعه ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های پرشمار این استان در حوزه اشتغال گفت: استان بوشهر که کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نباید مشکل بیکاری داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت ایام نوروز اظهار داشت: باید از فرصت نوروز و حضور مسافران نوروزی برای معرفی هرچه بهتر بوشهر استفاده شود.

وی به ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حضور گسترده مسافران نوروزی در استان بوشهر باید این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های بوشهر و به‌ویژه فرهنگ غنی و شهیدان شاخص این استان استفاده شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تحقق اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی تحقق دستور رهبر معظم انقلاب را تنها راه اقتصاد مقاومتی و بازدارندگی در برابر تحریم‌ها دانست و بیان کرد: استان بوشهر دارای سرمایه عظیم جوان متخصص بومی، جامعه نخبگانی و صاحب‌نظران است.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به جوانی جمعیت استان بوشهر به عنوان یک سرمایه مهم خاطرنشان کرد: به چنین جوانانی اعتماد و به آنها بها داده شود تا از ظرفیت آنان بخوبی استفاده شود.

وی از دیگر ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر به اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی و تولید محصولات مختلف از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر کمتر از یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد اما کدام استان است که با وجود این ظرفیت از معضل بیکاری رنج ببرد.

وی با اشاره به اینکه سهم ۵۰ درصدی استان بوشهر در اشتغال پارس جنوبی محقق نشده است افزود: اختصاص بخشی از هزینه‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی به شرکت‌هایی دانش بنیان می‌تواند به تحقق تولید، دانش بنیانی و اشتغالزایی در استان بوشهر کمک کند.

وی گفت: امروز باید سند و نتیجه اشتغالزایی در میدان و خانواده‌ها دیده شود و با آماری که یکی تأیید و یکی تکذیب کند مشکلی از جامعه حل نخواهد شد.

جمالی تاکید کرد: گزارش‌های فصلی اشتغال برای جامعه و خانواده‌ها به صورت کامل ملموس و قابل راستی آزمایی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر