جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۶۱۶
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزایش عرضه مواد غذایی در دست‌فروشی‌های این شهر خبر داد و گفت: مسافران مواد غذایی خود را از مکان‌های مورد تأیید مرکز بهداشت تهیه کنند.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به حضور چشم‌گیر مسافران نوروزی در گناوه فروش و عرضه مواد غذایی توسط دست فروشان افزایش یافته و نگرانی ما بابت بروز مسمومیت غذایی عمومی بیشتر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط این شبکه در تلاش هستند تا با جلوگیری از فروش مواد غذایی توسط دست فروشان و دوره‌گردان از بحران مسمومیت غذایی پیشگیری کنند.

حیدری بر همکاری مردم و مسافرین در این زمینه تاکید کرد و گفت: همکاری مردم در عدم خرید مواد غذایی از دست فروشان بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مسافران باید مواد غذایی خود را از مکان‌های مطمئن تهیه کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد بتوان به آن رسیدگی کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تاکید کرد: به هیچ عنوان غذای کنسروی را از خودروها و دست فروشان دوره گرد تهیه نکنید و در تهیه مواد غذایی کنسروی به وضعیت قوطی کنسرو (عدم وجود باد کردگی)، داشتن تاریخ تولید و انقضا مخدوش نشده و نحوه نگهداری (در دمای مناسب) محصول توسط فروشندگان کالا توجه کنید.

وی در خصوص آب آشامیدنی اظهار داشت: بهتر است آب آشامیدنی بسته بندی شده از برندهای معتبر که مورد تأیید وزارت بهداشت هستند تهیه شود تا در طول سفر سلامتی تان به خطر نیفتد و مسافرت به کامتان تلخ نشود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه عنوان داشت: مسافرین به هیچ وجه از دست فروشانی که غذای گرم می‌فروشند اقدام به تهیه غذا نکنند زیرا مواد استفاده شده در غذا، مکان و زمان تهیه آن و نحوه نگهداری غذا نامعلوم است و در صورت بروز مسمومیت یافتن فروشنده نیز آسان نخواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر