پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: خروج ۱۰۸ پروژه عمرانی این استان از رکود، سفر رئیس جمهور و تصویب پنج هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های شاخص و افزایش حدود ۲ برابری اعتبار ارزی راه آهن بوشهر - شیراز - عسلویه از مهمترین رخ دادهای سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با کارکنان استانداری بوشهری اعلام کرد: این اتفاقات علاوه بر برگزاری سالم و به دور از حاشیه انتخابات ریاست جمهوری و مدیریت پاندمی کرونا است که توسط دولت مردمی و جهادی سیزدهم در مدت ۶ ماهه عمر این دولت در سطح کشور و استان بوشهر انجام شده که قابل توجه و درخور تحسین است.

وی بیان کرد: به همت دولت قوی و مردمی و تلاش های کادر درمان توفیق زیادی در مقابله با کرونا حاصل شد بطوری که در زمان حاضر ۵۴ بیمار در بخش های کرونایی استان بوشهر بستری هستند و از این تعداد ۱۹ نفر تست کرونای مثبت دارند، ضمن اینکه تلفات ناشی از ابتلا به این‌ ویروس هم در این استان به شدت کاهش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در سفر ۱۶ مهرماه آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر برای اجرای پروژه های مهم و شاخص این استان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

محمدی زاده افزود: با همت دولت جهادی و انقلابی پروژه راه آهن بوشهر- شیراز با تغییراتی به خط ریلی بوشهر- شیراز - عسلویه تغییر و اعتبار آن نیز از ۷۰۰ میلیون دلار به ۱.۳ میلیارد دلار افزایَش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس در مدت چهار سال ۴۰ هزار میلیارد تومان  برای اجرای خط ریلی بوشهر - شیراز - عسلویه سرمایه‌گذاری می‌شود.

محمدی زاده افزود: سرعت بخشی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از دیگر گام‌های مهم دولت در استان بوشهر است که در این راستا از ۱۲۰ پروژه متوقف این استان ۹۰ درصد در ۲ هفته منتهی به پایان سال گذشته تعیین تکلیف شد و این موفقیتی مهم در این عرصه به حساب می آید.

استاندار بوشهر حل مشکل مسکن کارکنان دولت را یکی از اولویت‌های امسال دانست و گفت: سرعت بخشی در اجرای نهضت جهش تولید مسکن یکی از اولویت‌های استان بوشهر است که تلاش می‌شود بر اساس برنامه زمانبندی این مهم محقق شود.

وی افزد: استان بوشهر در حوزه ارائه خدمات به مسافران نوروزی مقام برتر در کشور کسب کرد که از خدمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران و ستاد تسهیل خدمات سفر قدردانی می‌شود.

به گفته محمدی زاده استان بوشهر در حوزه پذیرش گردشگر و مسافر در نوروز تاکنون مقام دوم کشوری را کسب کرده است و برقراری امنیت پایدار یکی دیگر از موفقیت‌های این استان و نتیجه تلاش همه دست‌اندرکاران است که درخور تحسین است.

محمدی‌زاده فعالیت تیم‌ها در عرصه نظارت، بازرسی، تامین، عرضه و تثبیت قیمت کالا در استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد: با وجود ورود شمار  قابل توجه مسافر و گردشگر در ایام نوروز به استان بوشهر نه تنها کمبودی در عرضه ارزاق عمومی گزارش نشد بلکه قیمت اجناس هم کنترل شد و افزایش نداشت.

استاندار بوشهر بیان کرد: در انجام وظایف اداری، رضایتمندی مردم برای ما یک اصل مهم است و به افرادی که به دنبال باج خواهی سیاسی هستند اهمیت نمی دهیم، بلکه ملاک کار ما مردم و رضایتمندی آنان است.

محمدی زاده با اشاره به توفیقات استان بوشهر در زمینه ایجاد امنیت گفت: با هماهنگی و اقدامات صورت گرفته اجازه ندادیم این استان با مشکلات امنیتی و تجمع های متعدد مواجه شود و با این اقدامات بوشهر از نظر امنیت پس از تهران به عنوان استان دوم کشور شناخته شده است.

وی گفت: برای میزبانی مطلوب از مهمانان نوروزی، تدابیر لازم انجام شد و مدیران مربوطه تمام وقت پای کار بودند و اقدامات خوبی هم در زمینه تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم انجام گرفت.

محمدی زاده بر دوری از اختلاف در استان تاکید کرد و گفت: اختلاف در هر جامعه ای مثل میدان مین و خطرناک است و باتلاقی است که اگر در آن افتادیم، مسیر توسعه و کمک به حل مشکلات مردم با دشواری های فراوانی مواجه خواهد شد.

وی حضور کارکنان دستگاههای اجرایی در نخستین روز کاری در سال جدید را نشان از توجه به حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم دانست و بیان کرد: حضور کارکنان در نخستین روز کاری سال جدید نشانگر عزم جدی کارکنان دولت برای حل مشکلات و عملیاتی شدن شعار « تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین » است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر