سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۷۷۶
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: طبق ارزیابی انجام‌شده، بیشتر فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در این شهرستان، واکسن دریافت نکرده و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده بودند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان گناوه روز دوشنبه به نقل از محمدرضا توکلی افزود: با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی در این شهرستان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف، بازارها و مجتمع‌های تجاری، امری ضروری است اما سهل‌انگاری می‌شود.

وی اظهارداشت: در تعطیلات نوروز شاهد حضور حداکثری مردم در تجمع ها و  استفاده نکردن از ماسک بویژه مسافران هستیم و تداوم این روند بسیار نگران کننده است.

توکلی بیان کرد: قدرت بالای سرایت سویه امیکرون و احتمال جهش‌های جدید ویروس همراه با  رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و بی‌توجهی به تکمیل واکسیناسیون، این نگرانی را به وجود آورده که در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در شهرستان باشیم که این موضوع هشداری برای افزایش موارد فوتی و ورود به پیک بعدی خواهد بود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: مردم  ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک و دوری از تجمع ها، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی بر افزایش پوشش واکسیناسیون عمومی به‌عنوان مؤثرترین شیوه مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: باتوجه به پایان تعطیلات رسمی نوروز، ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی و اتحادیه‌ها نسبت به تکمیل واکسیناسیون کارکنان خود با سه دز واکسن به‌صورت جدی اقدام کنند.

وی یادآورشد: همه واکسن‌های موجود کشور در پایگاه‌های واکسیناسیون شهرستان گناوه موجود است.

شهرستان گناوه در تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت بی شماری از مسافران و گردشگران نوروزی شده است و در رنگ بندی جدید در وضعیت آبی کرونا قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر