پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۵۲
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: عمل جراحی موفق نفرکتومی (برداشتن کلیه) در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه انجام شد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سهراب محمدصالحی متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار مهر، از انجام عمل جراحی موفق نفرکتومی (برداشتن کلیه) در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه خبر داد و افزود: این عمل جراحی بر روی آقای ۶۰ ساله که با مشکلات ادراری درگیر بود انجام شد.

متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه درباره این عمل جراحی افزود: بیمار به علت مشکلات ادراری ناشی از بزرگی پروستات مراجعه کرده بود و شکایتی از مشکلات کلیوی نداشت که پس از معاینه بالینی و شک به مشکلات کلیوی، با انجام سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن وجود توده ۱۲ سانتیمتری در کلیه چپ تأیید شد.

وی بیان کرد: با توجه به بزرگ بودن اندازه تومور، بیمار تحت عمل جراحی رادیکال نفرکتومی (برداشتن کلیه به همراه تومور، چربی و پرده اطراف آن) قرار گرفت.

محمدصالحی بابیان اینکه این عمل برای نخستین بار در شهرستان گناوه انجام شده است تصریح کرد: این عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده و در حال حاضر بیمار با علائم حیاتی پایدار در بخش بستری تحت نظر است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور فعال تیم بیهوشی با سرپرستی دکتر کشاورز و سایر همکاران اتاق عمل اظهار داشت: در شهرستان گناوه پیشرفت‌های خوبی در حوزه سلامت انجام‌شده که امید داریم با جذب منابع بیشتر شاهد رفع تمامی موانع موجود در حوزه درمان باشیم تا مردم بتوانند از تمامی خدمات درمانی در شهر خود بهره‌مند شده و شاهد ارجاع هیچ بیماری به شهرهای اطراف نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر