جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۶۰
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان گناوه گفت: از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا هفتم فروردین بیش از ۶۴۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان گناوه انجام گرفته است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی باهدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در تجمعات و مراکز پرتردد و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا از ۲۵ اسفند ماه در سطح شهرستان اجرا شده است و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان گناوه عنوان کرد: در این راستا ۶۴۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در اکیپ‌های یک‌نفر و دو نفر و ۲۳ مورد گشت مشترک با سایر ادارات انجام شده است.

وی افزود: در طی این بازدیدها ۲۰۶ مورد اخطاریه بهداشتی به اماکن متخلف داده شده است و ۶۵ مورد به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

پلمب دو مکان متخلف در زمینه بهداشتی

یوسفی ضمن تقدیر از مسئولین اصنافی که نکات بهداشتی را رعایت و با بازرسین بهداشت محیط همراهی کرده‌اند، گفت: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تا هفتم فروردین ۲ مکان متخلف در زمینه بهداشتی در شهرستان گناوه پلمپ شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان گناوه با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی اظهار داشت: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی خصوصاً در این روزهایی که حضور مسافران نوروزی در شهر پر رنگ است ۲۱۳ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی و ۲۱ مورد نمونه‌برداری از آب شرب شده است.

وی عنوان داشت: در راستای سنجش درجه خلوص روغن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها ۱۳۸ موردسنجش پرتابل صورت گرفته است.

جمع آوری ۳۱۵ کیلوگرم مواد فاسد و غیرقابل مصرف

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان گناوه گفت: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون ۳۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف از اصناف جمع‌آوری‌شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر