پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر:  برای اولین بار در گمرکات استان بوشهر، بزرگ‌ترین محموله صادرات مواد معدنی به میزان ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن سیمان فله در یک محموله صادراتی ارسال شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صبح امروز اظهار کرد: این میزان سیمان تولید شده در شرکت صنایع سیمان دشتستان بوده که در یک محموله در یک کشتی به گمرک بوشهر اظهار و بعد از انجام تشریفات گمرکی در تاریخ نهم فروردین ماه سال جاری به مقصد کشور کویت صادر شد.

بهروز قره بیگی با بیان اینکه، این نخستین بار است که این حجم از سیمان در یک محموله بارگیری می‌شد و به عبارتی یک رکورد در میزان نرخ بارگیری سیمان در بنادر و گمرکات استان محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: این محموله شامل ۳۴ هزار ۵۰۰ تن سیمان فله تیپ ۵ به ارزش ۸۶۲ هزار ۵۰۰ دلار بوده که از طریق اسکله نگین در بندر بوشهر به صورت شبانه روزی و بدون وقفه در ۸ روز با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی در شناور پرتلند ۳ بارگیری و به مقصد مورد نظر ارسال شود. 

وی تصریح کرد: پارسال از طریق گمرکات استان بوشهر بیش از دو میلیون و ۸۰۰ تن سیمان و کلینکر به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر در پایان تاکید کرد: صادرات از گمرکات این استان بدون وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز به صورت کشیک کاری و شبانه روزی در حال انجام است و پارسال نیز از طریق گمرکات استان میزان ۱۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۶۷ درصد رشد داشته به طوری که بعد از استان هرمزگان مقام دوم صادرات کشور در اختیار گمرکات استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر