شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: کشورهای عربی در حالت ایده‌آل به دنبال یک معاهده رسمی با ایالات متحده هستند زیرا تلاش می‌کنند یک رابطه چند دهه‌ای را در زمانه ی تحولات گسترده ژئوپلیتیکی از نو ترسیم کنند. یک منبع گفت که توافقنامه های دفاعی دوجانبه که در طول زمان توسعه یافته و تجدید نظر می شوند نیز ممکن است جز گزینه ها باشد...
کد خبر: ۱۱۰۰۲۳
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: بلومبرگ نوشت: پس از تشدید حملات یمن به امارات متحده عربی و عربستان سعودی، برخی از کشورهای عربی خلیج فارس در حال پیگیری توافق نامه ای کتبی با واشنگتن هستند که می تواند حمایت دفاعی از این کشور ارائه دهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: به گفته افراد مطلع، این کشورهای عربی در حالت ایده‌آل به دنبال یک معاهده رسمی با ایالات متحده هستند زیرا تلاش می‌کنند یک رابطه چند دهه‌ای را در زمانه ی تحولات گسترده ژئوپلیتیکی از نو ترسیم کنند. یک منبع گفت که توافقنامه های دفاعی دوجانبه که در طول زمان توسعه یافته و تجدید نظر می شوند نیز ممکن است جز گزینه ها باشد.

یک منبع به پیمانی که امارات با فرانسه دارد به عنوان الگوی احتمالی اشاره کرد. این پیمان پس از حمله مرگبار حوثی‌ها به ابوظبی پایتخت امارات در ژانویه احیا شد و به دنبال آن، پاریس جت‌های جنگنده رافائل را برای حفاظت از حریم هوایی امارات مستقر کرد.

این منابع گفتند امارات یکی از کشورهایی است که به دنبال این توافق با امریکا است. به گفته افراد آشنا به بحث های دو طرف، عربستان سعودی نیز بحث تضمین ها را دنبال می کند. در همین حین، امارات متحده عربی از اسرائیل خواسته است تا به موفقیت این موضوع کمک کند.

انعقاد یک معاهده جدید با ایالات متحده مستلزم حمایت دو سوم سنا است که چالشی در محیط سیاسی شدید واشنگتن به حساب می آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر