جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۰۸۷
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش مسئولان استان برای رفع مشکلات آب شد و گفت: در دفاع از حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم رضایی در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شبانکاره ضمن تجلیل از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام حمادی امام جمعه سابق شبانکاره، اظهار داشت: یکی از فریضه‌های مهم در دین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه در دین اسلام همواره مورد تاکید بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها این نیست که فقط مسئولان، مردم را نصیحت کنند؛ مردم هم باید ما مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند. هر جایی که نارسایی دیدید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

وی تاکید کرد: امر به اشتغال یکی از امر به معروف‌های بسیار مهم است. این موضوع در شعار سال هم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است. امر به تولید و حمایت از تولیدکنندگان از دیگر معروف‌هایی است که باید در جامعه گسترش یابد.

رضایی تاکید بر بهبود وضعیت آبرسانی، رفع مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی را از دیگر امر به معروف‌ها دانست و افزود: نهی از تکبر از مهمترین نهی از منکرها است.

وی ادامه داد: نهی از بی‌خیالی نسبت به مشکلات مردم، نهی از ریخت و پاش، نهی از اسراف، نهی از اختلاس و غارت و نهی از رفیق‌بازی و پارتی‌بازی، نهی از تسویه‌حساب‌های سیاسی و دروغ از دیگر مصداق‌های نهی از منکر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ساختار سیاسی ما این مسائل دیده شده است و باید شرایط فراهم شود که مردم هر جا خطایی از مردم دیدند بتوانند تذکر دهند و موضوع اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ما نسل سوم انقلاب هستیم و ۴۰ سال سابقه کار سیاسی نداریم گفت: ما سرباز رهبر انقلاب و خادم مردم هستیم و از امامین انقلاب یاد گرفتیم که باید بر موضع حق بایستیم و از حق و حقوق مردم دفاع کنیم و پای حقوق مردم بایستیم و در دفاع از حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کنیم و همین انتظار را هم از ائمه جمعه در همه نقاط داریم.

رضایی با اشاره به اینکه بخش شبانکاره سال‌ها است که با مشکل کم‌آبی روبرو است افزود: برخی مناطق سال گذشته طی چند روز یک قطره آب هم نداشتند؛ انتظار داریم مسئولان وقت بگذراند و برای حل مسئله آب تلاش و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه، وقت مسئولان باید صرف رفع مسائل و مشکلات مردم شود، از آیت‌الله صفایی تقاضا کرد که بر حل مشکلات دشتستان و شبانکاره بویژه در حوزه آب تاکید کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با آرزوی موفقیت برای امام جمعه جدید شبانکاره و نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مؤثر شورای این شهر، خاطرنشان کرد: شبانکاره با مشکلات فراوانی روبرو است که امیدواریم با همراهی و تلاش همه مسئولان شاهد رفع این مسائل باشیم.

در این مراسم از بیش از ۱۴ سال خدمت حجت الاسلام حمادی در سمت امامت جمعه بخش شبانکاره تقدیر و حجت الاسلام پردل به عنوان امام جمعه جدید این بخش منصوب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر