پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۰۹۰
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز طرح نوروزی راهداری تا روز جمعه ۱۲فروردین ماه جاری،۸۴۲ هزار و ۴۲۸ خودرو مسافر نوروزی از محورهای ارتباطی مختلف وارد این استان شده است.

به گزارش فکرشهر، سید حمید رضا علم روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان ورود خودروهای مسافر به استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۱.۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۸۲۶هزار و ۴۱۷ خودرو مسافر نیز از استان بوشهر خارج شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳.۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته علم در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳هزار و ۵۷ خودرو وارد استان بوشهر و۵۵ هزار و ۲۴۲ خودرو نیز از محورهای مختلف استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۲.۰۹ و ۱۰۹.۴۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم تردد در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۲.۵۵ درصد مربوط به فارس، ۴.۴۳ درصد خوزستان،۴.۲۲ درصد اصفهان، ۳.۹۹ درصد تهران بوده است.

وی ادامه داد:  از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ورودی بوشهر با ۶۳۲هزار و ۵۷۸ تردد، ۶۵۲هزار و ۷۳۷ تردد مربوط به خروجی بوشهر، خوزستان به دیلم با ۲۳۳هزار و ۵۵۶، دیلم به خوزستان با ۲۳۷هزار و ۴۵۴، محور برازجان به دالکی با ۲۳۸ هزار و ۳۹۱، دالکی به برازجان با ۲۲۴هزار و ۸۷۱، عسلویه به سیراف با ۲۰۸هزار و ۹۷۵ و سیراف به عسلویه نیز با ۲۰۴هزار و ۵۰۶ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.

علم یادآور شد: بعد از ۲ سال وقفه در سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال با حجم بی سابقه ای از تردد در محورهای مختلف استان بوشهر روبرو هستیم به نحوی که این استان بعد از  خوزستان، رتبه دوم ترددها و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان نیز به ترتیب رتبه های سوم و چهارم را از آن خود کردند.

طرح راهداری نوروزی با حضور ۳۰۰ نیروی راهدار در این استان از  ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

در طرح نوروزی راهداری استان بوشهر این شمار نیروی راهداری در قالب ۳۴ اکیپ راهداری و ۱۶ راهدارخانه ساماندهی شده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر