جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۱۱۷
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در روز طبیعت و در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی یگان حفاظت منابع طبیعی این استان در آماده باش است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  اکیپ های یگان حفاظت بصورت ثابت و سیار در همه مسیر های ارتباطی و جاده های مواصلاتی  به پارک ها، تفرجگاه های جنگلی که محل تجمع و حضور گردشگران و مسافران است حضور دارند و هشدار های لازم و ضروری برای آگاهی بخشی به مردم در راستای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی به عرصه های منابع طبیعی بعمل می آورند.

وی تصریح کرد: از همه شهروندان و مسافران نوروزی تقاضا دارم که در زمان حضور در طبیعت و عرصه‌های ملی موارد حفاظتی را رعایت و از بریدن و قطع درختان به طور جد خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت اداره کل  منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منتظری اضافه کرد: همچنین با توجه به حضور فعال مردم در عرصه‌های طبیعی در روز طبیعت از آنها انتظار می‌رود  که با کاهش پسماند زباله، نشکستن شاخه درخت‌ها، از بین نبردن چمنزارها، آتش نزدن در جنگل جز در مکان‌های تعبیه شده و از قطع  درخت برای استفاده به عنوان سوخت اجتناب کنند.

وی گفت: خسارت نزدن وجلوگیری از آسیب رسانی به منابع طبیعی، آرامش را به خانواده طبیعت باز می‌گرداند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر