جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در جدیدترین فتوای خود اعلام کرد: کسی که به سبب بیماری ایدز بمیرد، شهید است.\n\nبه گزارش فکرشهر، شفقنا به نقل از ارم‌نیوز، در متن این فتوا آمده است: هرکس به سبب بیماری ایدز فوت کند، از شهدای آخرت محسوب می‌شود و باید در دنیا غسل داده شده و همانند دیگر متوفیان کفن شود.\n\nوزارت اوقاف کویت در صدور این فتوا به آنچه حدیثی از پیامبر(ص) به نقل از صحیح بخاری خوانده شده با مضمون «کسی که به درد شکم بمیرد و کسی که به طاعون بمیرد شهید است»، استناد جسته است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در جدیدترین فتوای خود اعلام کرد: کسی که به سبب بیماری ایدز بمیرد، شهید است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شفقنا به نقل از ارم‌نیوز، در متن این فتوا آمده است: هرکس به سبب بیماری ایدز فوت کند، از شهدای آخرت محسوب می‌شود و باید در دنیا غسل داده شده و همانند دیگر متوفیان کفن شود.

\n\n

وزارت اوقاف کویت در صدور این فتوا به آنچه حدیثی از پیامبر(ص) به نقل از صحیح بخاری خوانده شده با مضمون «کسی که به درد شکم بمیرد و کسی که به طاعون بمیرد شهید است»، استناد جسته است.

\n\n

مرکز وابسته به بخش صدور فتوا و مطالعات شرعی کویت در پاسخ به استفتایی که درباره ایدز به این مرکز فرستاده شده، عنوان کرده است: ازدواج بیمار مبتلا به ایدز با شخص سالم به واسطه رضایت او مادامی که هر طرف از حال طرف دیگر آگاه باشد، جایز بوده و واجب است شخص سالم از عفونت طرف دیگر تا حد امکان دوری جوید.

\n\n

وزارت اوقاف کویت همچنین در این استفتا تشریح کرده است: سرپرست و قیم بیمار مکلف است در صورتی که بیمار از مداوا استنکاف کند، نسبت به مداوای او اقدام کند.

\n\n

در این فتوا درباره حکم اینکه بیمار مبتلا به ایدز مداوای پزشکی ارائه شده از سوی بیمارستان بیماری‌های واگیردار را نپذیرد، آمده است: بر بیمار واجب است که نسبت به مداوا و روش‌های مداوا اقدام کند و ناامیدی از خدا و رحمت خدا جایز نیست بلکه شایسته است امید به شفا باقی بماند. سرپرست و قیم بیمار مکلف است نسبت به مداوای بیمار در مورد بیماری‌های عفونی و اقدامات پیشگیرانه اقدام کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر