پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۳۹۱
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر- مصطفی منفرد: با پیگیری‌های مجدانه عبدالکریم جمیری خواسته به‌حق فرهنگیان مبنی بر (درخواست بهره‌مندی شاغلین دستگاه‌های اجرایی مستقر در جزیره خارگ از مزایای مالی ناشی از قانون فوق‌العاده جزیره به کارکنان) به نتایج خوبی رسیده است.

به گزارش فکرشهر، لازم به ذکر است پس از نامه‌نگاری‌های متعدد این مطالبه از سوی دکتر مخبر معاون ریاست‌جمهوری و دکتر لطیفی معاون و ریس سازمان اداری و استخدامی کشور در حال بررسی می‌باشد.

لازم به توضیح است، افزایش متناسب حقوق و مزایای معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر ایجاد جذابیت حرفه معلمی و جذب افراد شایسته‌تر برای این حرفه است علیرغم نیاز  شدید آموزش‌وپرورش به معلم هرساله بخشی از ظرفیت پذیرش و ردیف‌های استخدامی بدون متقاضی می‌ماند.

مهم‌ترین دلیل چنین رویدادی، شرایط نامناسب نظام پرداخت و امکانات رفاهی و معیشتی معلمان است و این موضوع برای فرهنگیان خارگ پررنگ‌تر و ملموس‌تر می‌باشد چراکه از سال ۱۳۸۸ هم‌زمان با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت دریافتی فرهنگیان جزیره خارگ با سایر فرهنگیان شاغل در مناطق متصل به خشکی  که به همه امکانات دسترسی دارند حذف و حقوق فرهنگیان خارگ با سایر فرهنگیان یکسان شد با توجه به ویژگی‌ها و شرایط خاص و محدودیت‌های موجود در جزایر این تساوی در پرداخت خارج از انصاف می‌باشد و با هیچ منطقی سازگار نیست از آن سال (۱۳۸۸) تاکنون سال‌به‌سال میل همکاران فرهنگی به ماندن در جزیره کمتر گردید و رضایت شغلی آن‌ها به حدی کمتر شد است  که به انتقال از جزیره روی آوردند، به‌صورتی که در چند سال اخیر اداره آموزش‌وپرورش جزیره خارگ در تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه شده است.

 پرواضح است وقتی پرداخت به فرهنگیان در جزیره و سایر مناطق یکسان باشد هیچ فرهنگی مزایای اتصال به خشکی و امکانات را با محدودیت‌های جزیره تاخت نمی‌زند و ضرر عدم میل به حضور فرهنگیان علی‌الخصوص نیروهای کارآمد گریبان گیر فرزندان و دانش‌آموزانی که به خاطر شرایط شغلی اولیای خود مجبور به حضور در جزیره هستند، خواهند شد.

گفتنی است، رجال سیاسی استان هرمزگان در سال ۱۳۹۱ هنگام سفر استانی رئیس‌جمهور وقت به استانشان توانستند از هیات دولت مصوبه‌ای در این خصوص گرفته و تفاوتی در دریافتی شاغلین جزایرِ ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ، لاوان، سیری و فارو و ... با سایر مناطق متصل به خشکی ایجاد کنند همین تفاوت در پرداخت به شاغلین جزایر موجب رضایت شغلی آن‌ها شد و مشکل تامین نیروی انسانی را در آن‌ها برطرف نمود با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در جزایر خلیج‌فارس در صورت که رجال سیاسی استان بوشهر نیز مانند هرمزگان پیگیر این موضوع شوند پاره‌ای از اصلی‌ترین مشکلات جزیره خارک که تامین نیروی انسانی کارآمد است نیز برطرف خواهد شد با توجه به اینکه این موضوع فقط شامل فرهنگیان نیست و مبتلابه همه شاغلین دستگاه‌های اجرایی می‌باشد دامنه تاثیر فراوان‌تری بر مشکلات خارگ خواهد گذاشت.
اکنون‌که نماینده محترم بوشهر گناوه و دیلم جناب آقای جمیری این موضوع را از معاون اول ریاست‌جمهور آقای مخبر مطالبه نموده است گام مهمی به شمار می‌رسد در صورت رسیدگی به این موضوع و منتج شدن به نتیجه مناسب و پرداختی شاغلین خارگ مانند جزایر ابوموسی و. خواهد شد شاغلین دستگاه‌های اجرایی جزایر ابوموسی و... در هرمزگان در دو بند زیر در احکام کارگزینی بیشتر از سایر مناطق متصل به خشکی است:
۱- بند سختی کار به‌صورت سختی کار در شرایط نامتعارف محاسبه خواهد شد و سقف امتیاز سختی کار که ۴۵۰۰ امتیاز می‌گردد.
۲- امتیاز بند فوق‌العاده شغل نیز به ۳۰۰۰ امتیاز افزایش خواهد یافت.

تفاوت مبلغ دریافتی از این دو بند تقریبا موجب تفاوت بیش از یک‌میلیون و پانصد هزارتومانی برای فرهنگیان دو جزیره مطروحه (جزایر خارگ و ابوموسی) خواهد بود.

البته این مطالبه هنوز به نتیجه نرسیده و لازم است رجال سیاسی منطقه و استان، پیگیری‌های مجدانه‌ای داشته باشند.

 امید است با پیگیری مجدانه عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر،  دیلم، گناوه و خارگ و همچنین همراهی سایر مسئولین در این راستا به نتیجه‌ای لایق شاغلین دستگاه‌های اجرایی جزیره خارگ شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر