سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۴۷۳
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: رئیس اتاق اصناف شهرستان دشتستان گفت: به منظور حفظ حرمت روزه داران محترم و رعایت موازین شرعی در ایام ماه مبارک رمضان لازم است واحدهای صنفی سطح شهرستان همه دستورالعمل های صادره از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان دشتستان، حسین کمالی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، پذیرایی، سرو غذا و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب برای همه واحد‌های صنفی سطح شهرستان ممنوع است و در صورت عدم رعایت دستور العمل ها و مشاهده روزه خواری، واحد صنفی متخلف پلمب و با متصدی واحد صنفی مطابق قانون برخورد می شود.

کمالی در ادامه افزود: عرضه و خدمات واحدهای صنفی اغذیه فروشی اعم از سفره خانه، فست فود، چای خانه، کله پزی، پکورا پزی، کافه، کافی شاپ، بستنی و آبمیوه فروشی، تا قبل از اذان مغرب ممنوع و فقط بعد از افطار مجاز به پذیرش مشتری می باشند.

رئیس اتاق اصناف دشتستان در خصوص نحوه فعالیت واحدهای صنفی بیرون بر گفت: عدم طبخ غذای دودزا(کباب و جوجه)، عدم پذیرش مشتری و استتار شیشه ها در طول روز از جمله شرایط لازم برای فعالیت بیرون برها می باشد. رستوران ها می توانند در طول روز به شکل بیرون بر فعالیت کنند.

لازم به ذکر است واحدهای صنفی بستنی فروشی می توانند فقط به صورت بسته بندی و با استتار(استفاده از پلاستیک تیره) اقدام به فروش بستنی در طول روز نمایند، همچنین واحدهای صنفی قهوه فروشی ملزم به خاموش نگه داشتن دستگاه قهوه ساز خود می باشند، گرم بودن دستگاه به منزله عرضه تلقی شده و واحد صنفی پلمب می گردد.

در ایام ماه مبارک رمضان گشت محسوس و نامحسوس پلیس اماکن و بازرسان اتاق اصناف در سطح شهرستان فعال بوده و در صورت مشاهده تخلف، حسب دستور مقام محترم قضایی واحد صنفی آنها تا آخر ماه مبارک، پلمب می گردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر