جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۶۹
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر گفت: از مجلس درخواست داریم که طرح صیانت از فضای مجازی را به نفع مردم تمام کند نه به نفع رسانه‌هایی که هوچی‌گری می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی کراماتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان نمونه کشور، اظهار داشت: پایگاه‌ها و کانون‌های قرآنی باید به مساجد منتقل شود و مساجد باید محوردار قرآن شوند.

امام جمعه موقت دیر با تاکید بر اینکه مساجد در همین فرصت تابستان در زمینه آموزش روان‌خوانی و تجوید و حفظ قرآن فعال شوند، افزود: پایگاه‌های قرآنی هم با هم تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به شکست استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه، ادامه داد: یکی از قوانین حاکمیت استکبار ایجاد تفرقه و حکومت کردن است؛ تفرقه مذهبی طناب برنده‌ای است که مستکبرین از آن برای بالا کشیدن خود استفاده می‌کنند که ما باید هوشیار باشیم و وحدت ملی خود را حفظ کنیم.

موسوی کراماتی با محکوم کردن حادثه تروریستی و شهادت روحانیون جهادی در حرم امام رضا (ع)، تاکید کرد: روحانیت همیشه فدایی اسلام و در همه عرصه‌ها جلودار بوده است، حادثه اخیر قلب‌ها را سوزاند و دل‌ها را به آتش کشید اما با هوشیاری ملت این فتنه خشکیده خواهد شد و دیدیم که همه علمای اهل سنت در ایران اسلامی این جنایت را محکوم کردند.

خطیب جمعه دیر درباره آسیب‌های فضای مجازی، خاطرنشان کرد: این فضا مصیبتی است که بر این ملت وارد می‌شود ولی همه در خواب هستیم که باید همه از این غفلت بیدار شویم.

وی بیان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های فضای مجازی دست دشمن است و وقتی مدیریت دست آنها است ما فقط می‌توانیم تدافعی عمل کنیم و نمی‌توانیم به دشمن تهاجم کنیم.

موسوی کراماتی با اشاره به حذف صفحه‌های مجازی به نام شهید سلیمانی توسط دشمن، ابراز کرد: باید به فضای مجازی رسیدگی و شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: ما از مجلس درخواست داریم که طرح صیانت از فضای مجازی را به نفع مردم تمام کند نه به نفع رسانه‌هایی که هوچی گری می‌کنند.

امام جمعه موقت دیر افزود: نمایندگان مجلس خدا را در نظر داشته باشند و به گونه‌ای این طرح را بررسی و رأی دهند که کسی در فضای مجازی به گناه آلوده نشود و خدای ناکرده در قیامت این گناه به دامن شما نوشته شود.

فضای مجازی رها شده است

وی عنوان کرد: فضای مجازی سگ هاری است که رها شده و به جان ملت افتاده است؛ قبل از کرونا استفاده از فضای مجازی در میان نوجوانان و جوانان کمتر بود، نسبت به سال ۹۸ درس خواندن دانش آموزان ۲۰ درصد بواسطه استفاده از فضای مجازی کاهش پیدا کرده و الان افت تحصیلی بیشتر شده است که با حضوری شدن مدارس باید استفاده از فضای مجازی توسط فرزندانمان را مدیریت کنیم.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به مسئله یمن، بیان کرد: مردم مقاوم یمن پس از هفت سال مقاومت جانانه با وجود تحریم‌های غذایی و دارویی، منصور هادی را کنار زدند و باب گفتگو با این ملت را باز کردند و این نتیجه مقاومت و نصرت الهی برای مؤمنین مقاوم است.

موسوی کراماتی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صدر، گفت: دولت در باب نظریات ایشان در تحول علوم انسانی که مطالبه مقام معظم رهبری است، بیشتر استفاده کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی، یادآور شد: شهیدی که در عرصه هنر و ادبیات تحولی ایجاد کرد و ما امیدواریم که از دیدگاه‌های ایشان در دانشکده‌های هنر و ادبیات بیشتر استفاده شود.

امام جمعه موقت دیر یاد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و افزود: تقویم این ملت از شهادت اقشار مختلف از کارگر تا معلم و روحانی و مهندس و دانشمند همه اقشار گلگون است؛ آری اسلام فداییان زیادی دارد.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه برکت و رحمت و مغفرت است و کسانی که اهل سود و کاسبی هستند از برکات این ماه غافل نمی‌شوند.

موسوی کراماتی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان، افزود: در کنار روزه داری واقعی به تلاوت قرآن و ادعیه معصومین در ماه رمضان اهمیت دهیم.

وی عنوان کرد: معلمان با توجه به بازگشایی مدارس دانش آموزانی که تحت تأثیر شبهات هستند را هدایت و در راستای جهاد تبیین فواید روزه را برای آنها تشریح کنند.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه حقیقت گناه سم و تعفن و ظلمت است، تاکید کرد: هر محفلی که در شهر برگزار می‌شود بویژه محافل جشن و شادی سعی کنید نتیجه آن اجتناب از محارم الله باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر