شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: مسئله تکمیل خط انتقال آب سد خاییز برای نخیلات تنگستان که انتظار چند ده ساله کشاورزان است پیگیری شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت اسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم اظهار داشت: لازم است از فرصت بی بدیل ماه مبارک رمضان برای قرائت قرآن و مناجات استفاده کرد و از گناهان پرهیز کنیم که هر گناهی شعله آتشی است در باغ اعمال که همه اعمال را از بین می‌برد.

امام جمعه اهرم افزود: تلاوت مستمر و انس با قرآن غفلت را از دل‌های ما می‌برد و شرط دستیابی به معارف قرآن هم دل پاک است که جوانان الحمدلله این ظرف قلب آنها آماده دریافت معارف است و لازم است که با تشویق نوجوانان و جوانان و برنامه‌های جذاب و مناسب این قشر این فضای نورانی را ترویج بدهید.

وی گفت: دین اسلام دین ابدی است و جوان امروز اگر سوالی دارد اگر شبهه‌ای دارد اگر طالب معنویت است اگر طالب ابدیت است همه و همه در محضر قرآن به دست خواهد آورد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: با توجه به شعار سال که بر مسئله گسترش تولیدات دانش بنیان تاکید شده است لازم است در استان بوشهر که عمدتاً مردم با کشاورزی و دریا سروکار دارند لازم است نسبت به مساله کشاورزی نکاتی را عرض کنیم.

وی ادامه داد: مصرف ۹۰ درصدی آب در حوزه کشاورزی ایران را پنجمین کشور پرمصرف آب در حوزه کشاورزی قرار داده در حالی که در دنیا ۳۰ درصد آب برای حوزه کشاورزی است، هدر رفت ۶۷ درصدی آب در کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری برای واردات بذر و هدر رفت بیش از ۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی که غذای نزدیک ۱۵ میلیون نفر می‌شود اینها گوشه‌هایی از مشکلات کشاورزی ماست که تا دانش بنیان شدن فاصله زیادی داریم.

وی افزود: در موضوع نخل‌ها در حوزه دانش بنیان لازم است دانشجویان و محققین و دانشمندان جوان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای تثبیت امنیت اقتصادی منطقه مثل تکثیر ارقام بومی نخیلات منطقه که به آب کمتر و شوری آب مقاوم‌تر باشد یا در مساله گرده افشانی و دو هسته شدن بعضی از خرماها اینها همه نیاز به کار علمی دارد تا از حیث اقتصادی برای کشور امنیت پایدار غذایی و همچنین افزایش درآمد و مشکل کمبود آب را برطرف کند.

وی گفت: هم مجلس با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی و هم قوه قضائیه در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دولت هم با ایجاد قرارگاه دانش بنیان و هدف گذاری رشد این حوزه از چهار درصد به ۲۰ درصد لازم است هم نمایند مردم در مجلس و هم نمایند دولت در شهرستان و جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها نسبت به این فرصت طلایی برای اصلاح کشاورزی و شیلات منطقه و دانش بنیان کردن آن با روحیه جهادی و کار قرارگاهی نسبت به آینده اقتصاد مردم متعهدانه عمل کنند که پنجره طلایی کشاورزی استان با این فرصت استثنایی همچنان رو به کشاورزان و مردم باز بماند.

پهلوزاده یاد آور شد: عقب نشینی آل سعود و پذیرش آتش بس دو ماهه جریان عبری، عربی و غربی در جنگ هشت ساله یمن و رفع محاصره و ورود کشتی‌ها و از سرگیری پروازها به دو کشور مصر و اردن است، انصارالله یمن با تکنولوژی پهپاد و موشک در سخت افزار و با ایمان و اعتماد به خدا به پیروزی دست یافت که معادله جنگ در یمن طوری رقم خورد که دشمن تا دندان مسلح عربی و صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش بس و عقب نشینی شدند.

لزوم رسیدگی و اطعام مستمندان

امام جمعه اهرم خاطر نشان کرد: رسیدگی و اطعام مستمندان در ماه مبارک رمضان هست که مؤمنین در رسیدگی به فقرا و مستمندان اهتمام لازم داشته باشند، مراکز نیکوکاری هم به این مساله مهم اهتمام لازم داشته باشند. جا دارد از کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و خیرین تقدیر و تشکر کنیم.

و ی گفت: ان شاء الله مؤمنین در طرح حامی یابی نیز شرکت فعال داشته باشند چرا که هزینه بسیار کمی در یک ماه برای مددجویان باقیات و صالحاتی برای شما مؤمنین و خیرین خواهد بود و نسبت به فقرا وظیفه ماست که به فکر باشیم که ان شاء الله وضعیت اقتصادی مستمندان و مددجویان به یک ثبات و خودکفایی برسد.

وی ادامه داد: مسئله و مطالبه مهم و به حق مردم و کشاورزان از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است، یکی راجع به جاده اهرم برازجان است که تلفات این جاده زیاد است و نیاز است در مساله اتمام آن پیگیری بیشتری صورت بگیرد و تسریع بشود و این مطالبه به حقی است که تأخیر در آن تبعات جانی و مالی فراوانی برای مردم دارد.

وی اضافه کرد: مساله و مطالبه دوم کشاورزان است از نماینده محترم مردم در مجلس مربوط به کشاورزان است مساله پیگیری خط انتقال آب سد خاییز برای نخیلات که انتظار چند ده ساله کشاورزان مساله تأمین آب است و همینطور مساله بهره برداری از آب پشت سد است که می‌بایست کار کارشناسی دقیقی توسط مسئولین آب و جهاد شهرستان صورت بگیرد.

پهلوزاده افزود: پنج شنبه دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) است اولین بانوی که به پیامبر و اسلام ایمان آورد و تمام ثروت و دارایی خود را و در نهایت، عمر پر برکت خود را در راه اسلام داد، چند هزار شتر و کاروان‌های تجاری خودش برای گسترش اسلام اهدا کرد، از زنان بهشتی است که خداوند و جبرئیل به حضرت خدیجه سلام می‌رساندند.

وی گفت: هویت زن در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی یک هویتی است با جایگاه ویژه که با داشتن حجاب در همه عرصه‌ها در انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های علمی به عنوان الگو در دنیا می‌درخشد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: حرکت کور جریان تکفیری، سلفی در هتک حرمت حرم امام رضا علیه السلام و به شهادت رساندن دو روحانی جهادی و انقلابی حجج اسلام اصلانی و دارایی و مجروح کردن یک روحانی مجاهد دیگر این عمل استکباری و مزدورانه را محکوم می‌کنیم و به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و برای شفای روحانی مجروح این حادثه هم طلب شفای عاجل از خداوند متعال را داریم.

وی گفت: دشمن باید بداند که این کارها آنها را از مخمصه فلاکت و نابودی نجات نمی‌دهد و بلکه حرکت عظیم جبهه انقلاب و روحیه جهادی مردم شریف ایران اسلامی را تقویت خواهد کرد و با این کارها تنها چیزی که به مردم یاد آوری می‌شود در یاد مردم باقی می‌ماند شعار مرگ بر آمریکاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر