جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۷۹
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در حوزه جنگ نرم با تشویق به ازدواج سفید، تضعیف جایگاه مادر، تحقیر بانوان خانه‌دار، تحقیر فرزندآوری و تشویق به انس با حیوانات به دنبال تخریب بنیان خانواده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به آموزه‌های آیات جزء پنجم قرآن کریم گفت: کانون و بنیان مقدس خانواده در نظام اسلامی از ارزش بسیار مهمی برخوردار است و می تواند از عوامل مهمی در راستای اقتدار نظام اسلامی به حساب بیاید.

وی افزود: نهاد خانواده از منظر اسلام دارای قداست ویژه‌ای است و هیچ نهاد اجتماعی با این نهاد مقدس قابل مقایسه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هیچ بنایی محبوب‌تر از بنیان خانواده نزد خداوند وجود ندارد چراکه تشکیل خانواده دلایل مختلفی دارد که ایجاد محبت و مودت بین اعضای جامعه از جمله این دلایل است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان بر اساس آیات و روایات، متوجه بزرگترها است و باید آن ها پیشقدم شوند و مقدمات ازدواج دختران و پسران جوان را فراهم سازند.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: تقویت خدامحوری و ترس نداشتن از فقر و توکل به خداوند و اعتقاد به رازقیت خدا از راه‌های تحکیم بنیان خانواده است.

وی افزود: روشنگری نسبت به ارزش کار بانوان در درون خانه، روشنگری نسبت به مقام مادر و مقام همسر بودن، باعث تحکیم ارزش نظام خانواده می‌شود چرا کار در منزل طبق روایت عبادت بوده و جایگاه مادری نیز در آموزه‌های قرآنی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با تبیین دلایل متزلزل شدن نظام خانواده گفت: غیرت ورزی نا به جا، تحمیل کارهای طاقت فرسا و سخت به بانوان از دلایل متزلزل شدن نظام خانواده است و باعث می‌شود مردان همسران خود را از دست بدهند.

وی افزود: دشمنان برای متلاشی نمودن کانون مقدس خانواده از هیچ کاری کوتاهی نمی کنند و همواره در حال تشویق به بی بند و باری و کنار گذاشتن حجاب هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: تشویق به ازدواج سفید ، تضعیف جایگاه مادر، تحقیر بانوان خانه دار، ایجاد تشکیک در مفهوم مقدس مادر، تضعیف جایگاه خانه داری، تحقیر فرزند آوری و تشویق به انس با حیوانات خانگی و تحقیر بانوانی که به تربیت فرزند می‌پردازند از اقداماتی است که از سوی دشمنان در حال انجام است.

وی یادآور شد: سوء استفاده از واژه مقدس آزادی و ایجاد تلقی محدودیت در مسئله ازدواج توسط دشمن موجبات تنهایی جامعه را در نظام اسلامی فراهم می سازد و می تواند به اقتدار نظام آسیب وارد نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره عوامل تضعیف بنیان خانواده گفت: خلق و خوی نامناسب و بداخلاقی در خانواده، دخالت های بی‌جای والدین، تاثیر منفی رسانه ها، توقعات بی‌جای طرفین، هوس رانی و چشم چرانی، چشم و هم‌چشمی و استفاده نادرست از فضای مجازی از عوامل تضعیف استحکام خانواده است.

نظرات بینندگان
فريد
|
-
|
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴
گراني منزل و كم بودن حقوق كارمندان و گران بودن مسكن باعث عدم تمايل جوانان به ازدواج و ازدواج موقت است تا اين مشكلات حل نشود همين اش و همين كاسه است تازه كساني همً كه مزدوج ميشوند اكثرا ازدواج انها پايدار نيست و منجر به طلاق و فرار مذكر به خارج براي اقامت در كشورهاي ديگر ميشود. و زن تنها ميماند روي دست ننه و باياش 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر