پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۶۸۴
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: فرماندار نیکشهر گفت: ۲ مورد احتکار کالای اساسی کشف و با هماهنگی و اقدامات قانونی به شبکه‌ عرضه تزریق شده است و حدود ۵۰ تن روغن قاچاق نیز در شهرستان نیکشهر کشف شده که با رایزنی صورت گرفته در حال تلاش هستیم با دستور قضایی مستقیم وارد بازار شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مجیب حسنی افزود: در تلاش هستیم با افزایش اهرم های نظارتی تخلفات حوزه بازار به حداقل برسد، نسبت به برخی از مراکز عرضه تجدید نظر خواهد شد و تا کنون از 2 مرکز عرضه ی شکر و برنج حمایتی و ۳ مرکز عرضه روغن و همچنین میزان موجودی برخی از کالاها در سطح بازار بازدید بعمل آمد.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: کماکان قاچاق روغن بزرگترین آسیب به حوزه ی بازار است که امیدواریم با افزایش اهرمهای کنترلی در سراسر استان و مبارزه قاچاق سازمان یافته در تامین نیاز اولیه مردم  گامهای موثرتری برداشته شود.

حسنی تصریح کرد:  ۳۷۹ تُن کالای اساسی تنظیم بازار از ابتدای سال‌جاری تاکنون شامل روغن، شکر، مرغ و گوشت منجمد گوساله در نیکشهر جذب، بخشی از کالاها توزیع شده و همچنان عرضه کالا در بازار ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تُن روغن برای اصناف جذب و توزیع شده و همچنین ۱۴۰ تن روغن پخت و پز در حال توزیع است، خاطرنشان کرد: برنج هندی ۷۰ تن و تایلندی ۱۵ تن جذب و در حال توزیع است و علاوه بر این  40 تن برنج هندی نیز خریداری شده و در حال حمل به شهرستان است.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: ۴۵ تُن شکر مصرف خانوار در حال توزیع در سطح شهرستان است، همچنین شکر اصناف ۱۵ تن خریداری و در حال حمل است که به‌زودی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش صف‌ها، مراکز توزیع شکر و روغن در مرکز شهرستان نیکشهر از ۲ به ۶ مرکز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین توزیع کالاهای اساسی در مراکز بخش‌های بِنت و آهوران و عوامل توزیع در هفت روستای پرجمعیت نیز در حال انجام است که هر چند این حجم از توزیع و مراکز عرضه کمتر از نیاز مردم است اما سعی شده است با جذب و حمل به موقع کالاهای اساسی برای رضایت‌مندی مردم تلاش کنیم.

حسنی تصریح کرد: مرغ منجمد در مرحله نخست، ۲۰ تن جذب و توزیع شده و هم اینک در ایام ماه مبارک رمضان نیز ۱۸ تن و گوشت منجمد گوساله ۶ تن در سطح شهرستان در حال توزیع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر