پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه کودکان از ۱۲ تا ۱۸ ماهگی زیر پوشش واکسن سرخک قرار می‌گیرند، پوشش واکسن سرخک در این استان به ۹۵ درصد است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در جمع مدیران شبکه های بهداشتی استان بوشهر افزود: با توجه به افزایش مهاجرت اتباع خارجی به کشور، شناسایی موارد سرخک در حال افزایش است.

وی از مسری بودن بیماری سرخک خبر داد و تأکید کرد: کودکان زیر پنج سال اگر تاکنون واکسن سرخک تزریق نکرده‌اند لازم است والدین آنان در اسرع وقت به یکی از مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود برای تزریق واکسن به آنان مراجعه کنند.

برجوئی‌فرد با بیان اینکه ایران موفق به دریافت گواهی حذف بیماری سرخک شده است گفت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در بین کودکان اتباع خارجی، احتمال شیوع آن در خانواده‌های ایرانی وجود دارد که باید برای مصون ماندن از ابتلا کودکان به سرخک بطور حتم واکسن در ۲ نوبت تزریق شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: اگر پوشش واکسیناسیون کاهش پیدا کند احتمال خطر شیوع سرخک وجود دارد.

دکتر فاطمه بهرامیان افزود:‌ ایران در سال ۱۳۹۸ موفق به دریافت گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد که این به این معناست که گردش ویروس بومی در جمعیت ساکن کشور وجود نداشته و تمام موارد مثبت، وارداتی از کشورهای دیگر هستند.

این مسئول بهداشتی هشدار دارد: اما اگر پوشش واکسیناسیون در کشور ما کاهش پیدا کند این ویروس از طریق افراد مثبت به کشور وارد و به جمعیت ما نیز سرایت خواهد کرد.

بهرامیان گفت: هم استانی‌ها اگر تاکنون واکسیناسیون کودک زیر پنج سال خود را به هر دلیل انجام نداده‌اند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت : باید واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال بدون توجه به سابقه واکسیناسیون انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر