پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۷۰۳
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر بهره‌ای از درآمدهای هنگفت مالیاتی ندارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری در نشست هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: از رئیس جمهور خواسته‌ایم نگاه دولت به استان بوشهر با این همه ثروت و ظرفیت تغییر کند و ایشان هم پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با این همه نعمت نباید کمبود و محرومیت داشته باشد اضافه کرد: باید با توجه به این همراهی و دیدگاه مثبت دولت اولویت‌ها را در استان مشخص کنیم و با مدیریت استاندار و همگامی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس شورای اسلامی با همه توان و ظرفیتی که وجود دارد برای کمک به مسئولین استان در این مسیر خدمتگزاری آماده هستم.

وی خواستار هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های اقتصادی برای جبران محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های استان شد و اظهار داشت: به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان مشکلات همچنان سر جای خود مانده و تا زمانی که این هماهنگی ایجاد نشود گره از مشکلات باز نخواهد شد.

جمیری ادامه داد: استان بوشهر به دلیل میزبانی از شرکت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی درآمد مالیاتی بسیار خوبی دارد ولی متأسفانه سهم مردم استان از این درآمدها بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی با مودیان بزرگ مالیاتی برای کمک به حوزه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی استان، اذعان کرد: ما مالیات‌های کلانی در استان از شرکت‌های بزرگ دریافت و به خزانه واریز می‌کنیم و بعد برای دریافت کمترین بودجه باید کلی التماس کنیم تا تخصیص صورت بگیرد، در حالی که مشکلات متعددی در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی داریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: در حوزه درمان آخرین استان کشور هستیم، می‌توان از ظرفیت مودیان بزرگ برای ساخت درمانگاه و تجهیز بیمارستان‌ها و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی گفت: این موضوع یک تدبیر عالمانه می‌خواهد تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شناسایی مودیان بزرگ، استان بهره‌ای از درآمدهای کلان مالیاتی داشته باشد.

جمیری بیان کرد: باید جدی تر و با انجام کار کارشناسی هدف گذاری و برای حل مسائل با برنامه ریزی تلاش کنیم و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه گام برداریم.

وی افزود: در استان بوشهر، با ظرفیت‌های بسیار و نعمت‌های فراوانی که دارد جای کار زیاد است، دولتی در رأس کار قرار دارد که برای خدمتگزاری به مردم آمده است و از این شرایط جدید می‌توان برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر