پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۰۷۰۹
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور محکومیت حبس برای مسببان قطع درخت کهن‌سال ارس در روستای اسطرخی شهرستان شیروان خبر داد.

به ‌گزارش فکرشهر از انتخاب و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو تصریح کرد: این تخلف در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان شیروان مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسببان آن به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی یادآور شد: هرگونه تخریب آثار تاریخی و فرهنگی مشمول مواد ۵۶۳ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

قویدل چوکانلو افزود: بریدن، ریشه‌کن کردن و سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و زغال از منابع ملی بدون دریافت پروانه از دستگاه متولی و مسئول و همین‌طور حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان مربوط و نیز قطع هر نوع درخت یا نابودکردن آن به هر طریق در معابر، میدان‌ها، بزرگراه‌ها، بوستان‌ها، باغ‌ها و محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته می‌شوند، در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع و دارای وصف مجرمانه و قابل‌تعقیب کیفری است.

گفتنی است خراسان شمالی یکی از استان هایی است که دارای کهنسال ترین درختان در کشور است.

از سوی دیگر این استان این استان، ذخیره گاه درختان ارس در کشور به شمار می آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر