جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس محیط زیست دشستان در گفت و گو با «فکرشهر»:
فکرشهر: شاخص کیفیت هوای برازجان از نیمه شب ۲۱ فروردین تا ساعت ۸ صبح ۲۲ فروردین در محدوده ۵۰۰ تا ۷۰۰ در  مرزهای خطر در حال تغییر بوده است...
کد خبر: ۱۱۰۷۴۴
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: فکرشهر: شاخص کیفیت هوای برازجان از نیمه شب ۲۱ فروردین تا ساعت ۸ صبح ۲۲ فروردین در محدوده ۵۰۰ تا ۷۰۰ در  مرزهای خطر در حال تغییر بوده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دشستان با اعلام این خبر به «فکرشهر» افزود: تنها پارامتر آلاینده در شهر برازجان غبار است ولی در شهرهای بزرگ ترکیب غبار با سایر آلاینده ها بسیار مشکل ساز است.

سیده طاهره موسوی ادامه داد: البته شهر برازجان در حال توسعه است و خودروهای آلاینده ساخت داخل کشور هم در حال افزایش هستند.

وی با بیان اینکه خشکسالی ها نیز نوید خشکیدگی تالاب حله و تولید غبار با منشاء استانی را خواهد داد گفت: امروز در رابطه با منشاء ریزگردها می گوییم ترکیه مقصر است، برای فردا چه جوابی داریم؟!

موسوی به «فکرشهر» گفت: امروز تنها آلاینده دشتستان غبار است اما در آینده در ترکیب با ساکس و ناکس، در حضور گرمای ۵۰ درجه می خواهیم چه کسی را مقصر کنیم؟!

وی توضیح داد: گازهای ناکس در ترکیب با آمونیاک، رطوبت و سایر ترکیبات بخارات اسیدی نیتریک و ذرات ریز مربوط به آن را تشکیل می‌دهند؛ ذرات ریز حاصل می‌توانند تا اعماق بافت حساس ریه نفوذ کنند و به آن آسیب برسانند و در موارد شدید باعث مرگ زودرس شوند. استنشاق این ذرات باعث بدتر شدن بیماری تنفسی مانند آمفیزم و برونشیت می‌شود و بیماری قلبی را تشدید می‌کند.

 رییس اداره محیط زیست دشستان با تاکید بر اینکه برای این رنجی که انسان خود دلیل آن است باید برنامه ریزی بلند مدت کرد، افزود: باید مدیریت کشاورزی به سمت کشاورزی پایدار و سازگار با اقلیم حرکت کند نه اینکه در سرزمین کم آب، محصولات آب بری چون هندوانه و ملون به وسعت هزاران هکتار کاشته شود.

موسوی بیان کرد: قطع آب رودخانه، خشک کردن آن و برداشت های غیرمجاز از منابع آبی نتیجه ای جز قهر طبیعت در پی نخواهد داشت که همه ما را گرفتار می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر