سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به تداوم غنی‌سازی توسط جمهوری اسلامی ایران و نزدیک‌شدن تهران به تولید اورانیوم با غنای ٩٠ درصد هشدار داد دوره پس از توافق احتمالی با ایران «کاملا متفاوت» خواهد بود...
کد خبر: ۱۱۰۷۹۲
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به تداوم غنی‌سازی توسط جمهوری اسلامی ایران و نزدیک‌شدن تهران به تولید اورانیوم با غنای ٩٠ درصد هشدار داد دوره پس از توافق احتمالی با ایران «کاملا متفاوت» خواهد بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، گانتز که در یک کنفرانس مجازی که اندیشکده «واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» آن را برگزار می  کرد، سخن می گفت، افزود: چنین توافقی پول زیادی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار خواهد داد و تاثیری منفی بر ثبات منطقه خواهد داشت.

گانتز گفت: در صورت توافق قدرت‌های جهانی و ایران بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، چنین توافقی باید مستحکم باشد و تمام روزنه‌ها مانند برنامه موشکی ایران را پُر کند.

او در ادامه تاکید کرد، باید طرح جایگزینی برای سناریوی عدم رسیدن به توافق وجود داشته باشد که جامعه بین‌المللی حول آن به مقابله با برنامه هسته‌ای جهموری اسلامی بپردازد، همان‌طور که جهان چنین اجماعی را درباره بحران اوکراین شاهد بوده است. تقویت توانایی‌های تهاجمی و تدافعی اسرائیل، انهدام فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، و تلاش برای تقویت روابط با مردم ایران، از اولویت‌های اسرائیل در مقابله با دولت جمهوری اسلامی است.

بنی گانتز از فشار اقتصادی، همکاری اطلاعاتی، فشار دیپلماتیک، نمایش قدرت، و اقدامات ضدتروریستی منطقه‌ای به عنوان برخی از محورهای چنین طرح جایگزینی در صورت شکست مذاکرات نام برد.

او ضمن تایید حملات اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه و اشاره به تداوم این حملات در آینده گفت اگر بشار اسد می‌خواهد روابط خود با منطقه و همسایگانش را عادی‌سازی کند، باید به روابط نظامی خود با دولت ایران پایان دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر