سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۵۳
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: سفیر یمن در تهران با بیان اینکه مذاکرات باید با یمنی ها و در صنعا انجام شود، گفت: مذاکرات برای صلح در این کشور ابتدا باید یمنی - سعودی باشد و پس از آن ما به سوی روند سیاسی برای بازگشت یمن به حالت عادی می رویم.
به گزارش فکرشهر از ایرنا، «ابراهیم الدیلمی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با شبکه المسیره یمن اظهار داشت: آنچه عربستان اخیراً برای تشکیل شورایی غیرقانونی انجام داده، تلاشی برای دور زدن واقعیت تجاوز سعودی - آمریکایی علیه یمن است.

وی در این گفت و گو به سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و موضع ایران در دور مذاکرات با عربستان اشاره کرد و افزود: درباره موضوع یمن باید با یمنی‌ها در صنعا گفت و گو شود.

سفیر یمن در ایران در خصوص دیدارش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در تهران انجام شد، گفت: با طرف ایرانی درباره موفقیت‌های به دست آمده در روزهای گذشته و ضرورت پایبندی سازمان ملل و کشورهای متجاوز به آتش بس گفت و گو کردم.

وی افزود: اگر نیت طرف مقابل صادقانه باشد، این آتش بس ممکن است دریچه‌ای برای توقف جنگ، رفع کامل محاصره و پایان اشغال [ یمن ] باشد.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای آغاز آتش بس موقت در یمن را از دوم آوریل (۱۳ فرودرین ماه) به مدت دو ماه اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر