پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۸۲
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: روزنامه همشهری نوشت: کافی است عبارتی مثل «Special park for mother and child» را در گوگل جست‌وجو کنید تا با تعداد فراوانی از نمونه پارک‌هایی در شهرهای مختلف دنیا آشنا شوید که مخصوص حضور مادران و کودکان هستند.

در این‌گونه پارک‌ها تجهیزات خاصی و وسایل بازی بیشتری برای حضور کودکان همراه با خانواده وجود دارد. البته که در این پارک‌ها آقایان نیز مانند بانوان اجازه حضور دارند، اما آنچه در این میان مهم است اینکه برخی از پارک‌ها عنوان بوستان مخصوص مادر و کودک را دارند.

در جست‌وجوی اینترنتی به‌طور حتم تصاویری از این نوع بوستان‌ها را خواهید دید؛ به‌طور مثال در آمستردام بخش بزرگی از یک‌بوستان را در راستای شهر دوستدار کودک به مادران و کودکان اختصاص داده‌اند.

در شهرهای ایالت یوتای آمریکا نیز 5پارک اینچنینی وجود دارد. سیتی‌کریک، موری پارک و پارک دوستی اوگدن جنوبی ازجمله این بوستان‌ها هستند. در لندن نیز شهرداری برای افزایش امنیت مادران حین گردش و تفریح به‌دنبال ایجاد فضاهای امن به‌ویژه در بوستان‌هاست.

جالب اینکه بسیاری از شهرهای دنیا برای راحتی و امنیت مادران و کودکان، از این موضوع هم فراتر رفته‌اند و در بسیاری از فضاهای همگانی، امکانات ویژه‌ای را برای مادران فراهم کرده‌اند؛ به‌طور نمونه در فضاهای پارک حاشیه‌ای مراکز خرید، خط‌کشی‌های ویژه‌ای انجام شده تا دارای علائم ویژه برای پارک خودروی مادر و کودک باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر