شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۴۸
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: امام جمعه اهرم با تاکید بر لزوم مقابله با کج‌روی‌ها و آسیب‌ها در حوزه فرهنگ گفت: فضای مجازی نباید رها شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر حمایت از دانش بنیان‌ها فرمودند که امنیت اقتصادی کشور در دست مجموعه دانش بنیان‌ها هست و یکی از بخش‌های مهم کشور بخش کشاورزی است که یکی از وابسته‌ترین بخش‌ها به واردات هم هست و به امنیت غذایی کشور مرتبط می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است در این زمینه اقدام شود. برای روشن شدن مسئله عدم استفاده از دانش بنیان‌ها در حوزه الکترونیک به آمارها نگاه کنیم متوجه ضعف خودمان در این حوزه خواهیم شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: در ۱۱ ماه گذشته طبق اعلام گمرک چهار میلیارد دلار برای واردات گوشی هزینه شده است. با وجود نیاز کشور به کالاهای اساسی اما تلفن همراه در رتبه اول واردات قرار دارد و با وجود توان بالای شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت تلفن همراه، لازم است در سال تولید دانش بنیان برای عدم خروج ارز که با چه مصیبتی تهیه می‌شود از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات الکترونیکی و گوشی همراه حمایت شود.

پهلوزاده ادامه داد: با تولید تلفن همراه می‌شود از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده تبدیل شد؛ مثل حوزه واکسن کرونا که در ابتدا واکسن کرونا نداشتیم و بعد از مدت کوتاهی صف‌های رونمایی از واکسن‌های ایرانی شروع شد و ایران به قطب تولید واکسن در غرب آسیا تبدیل شد.

لزوم مجاهدت در حوزه فرهنگ

وی افزود: کسی می‌تواند در جامعه و عرصه‌های مختلف تحول ایجاد کند که در درون خود تحول ایجاد کرده باشد. تا در حوزه شورای عالی فضای مجازی تحول ایجاد نشود هم هزینه‌های مملکت بر باد می‌رود که سالانه دو برابر بودجه یارانه یک سال صرف واردات گوشی می‌شود، هم گرانی گوشی باقی است و هم آثار مخرب فضای ولنگار مجازی روز به روز بیشتر می‌شود.

امام جمعه اهرم خاطر نشان کرد: نداشتن سواد رسانه، بهترین سرمایه انسان که عمر او است در این فضای آلوده و تباه کننده هدر می‌رود. انگار هیچ چیز بی ارزش تر از عمر این نوجوانان برای مسئولین شورای عالی فضای مجازی نیست. لذا ضروری است برای جلوگیری از هدر رفت این همه سرمایه مملکت چه مالی و چه عمر این نوجوانان به فکر تحول در این حوزه باشید.

پهلوزاده افزود: مسئله فرهنگ حیاتی است و دستگاه‌هایی مثل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، صداوسیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی یک «مجاهدت هوشمندانه» در زمینه علم و فرهنگ داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای عملیاتی شدن این امر باید با روحیه و عمل جهادی در این حوزه اقدام کرد و این مجاهدت هم هوشمندانه باشد با فکر و مبانی اعتقادی همخوانی داشته باشد و در حوزه فرهنگ از نخبگان و معتقدین دینی این حوزه برنامه راهبری و راهکار خواسته شود. نه هرچه از مکاتب رو به زوال غرب دیکته شده آنها را در مراکز فرهنگی و صدا و سیما ترویج شود.

امام جمعه اهرم گفت: هزینه‌های کلانی که به برخی برنامه‌ها یا فیلم‌ها یا به یک برنامه هنری داده می‌شود ولی ترویج و تبلیغ ابتذال، ترویج ولنگاری فرهنگی می‌شود. ترویج روابط نامشروع و ازدواج‌های به اصطلاح سفید می‌شود. در حوزه فرهنگ تا سراغ اصل و اساس که معنویت همراه با هنر است نرویم گرفتار همین کج روی‌ها و آسیب‌ها در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

وی بیان کرد: ترک فعل مسئولین گناه است و چه برسد خلاف مسیر ارزش‌ها حرکت کردن. لذا امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق می‌فرماید: من را در آنجایی که فردا از من سوال می‌کنی به کار وادار کن.

پهلوزاده افزود: برای کار خارج از حوزه فرهنگ دینی و انقلابی باید فردای قیامت پاسخ داد چه برسد به ترک فعل‌ها و رها کردن حوزه فرهنگ و خلاف ارزش‌ها عمل کردن.

وی یادآور شد: در آستانه شب‌های قدر قرار داریم و انتظار می‌رود با همت تمام نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی این سه شب که برای توبه و استغفار به درگاه حق تعالی است آماده شویم.

امام جمعه اهرم خاطر نشان کرد: در شب قدر مقدرات یک ساله ما معین می‌شود و توجه به امام عصر را مقدمه ورود و بهره مندی از این شب‌ها قرار بدهیم چرا که آل الله محل فیض الهی و شب قدر واقعی هستند.

وی بیان داشت: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام مجتبی علیه السلام است که خدمت شما مؤمنین تبریک عرض می‌کنیم. روز تکریم خیرین و آغاز هفته کمک به محرومان و نیازمندان هست جا دارد خیرین و مؤمنین در راستای کمک به مؤمنین از فرصت و برکت این ماه مبارک استفاده کنند.

وی ادامه داد: از مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ۲۱ فروردین سالروز تأسیس این نهاد مقدس و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام بوده کمال تقدیر و تشکر دارم و کمک متمکنین به این نهاد انقلاب می‌تواند در ساخت خانه‌های محرومین و مستمندان قدم خیری و حرکت در مسیر تقوای الهی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر