جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

فکرشهر:  امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت آب در شهرستان دیر گفت: مشکلات بیمارستان دیر حل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از این فضای معنویت و برکات ماه رمضان استفاده کنیم.

امام جمعه بندر دیر افزود: کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند، حرمت ماه رمضان را حفظ کنند و کسانی که حرمت شکنی می‌کنند حسابشان با خدا است.

وی خطاب به روزه داران تاکید کرد: بیایید روزه واقعی داشته باشیم؛ مهم‌تر از بحث ترک مبطلات روزه ترک گناه است که تمام اعضا و جوارح انسان روزه باشد و سعی کنیم دستاورد روزه داری ما غفران الهی و به تقوا رسیدن باشد.

امام جمعه دیر با تاکید بر توجه به قرآن در ماه رمضان، ابراز کرد: خواندن قرآن با صوت و حفظ آن و برنامه‌های تجویدی و تدبر در قرآن باید باشد اما همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است؛ در شب‌های قدر باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نعمت بزرگ الهی است منتها از آن استفاده بد می‌شود، گفت: ما قدر این فضای مجازی و شبکه اجتماعی می‌دانیم منتها فضای مجازی جای بی آبرو کردن و تهمت زدن به دیگران، بداخلاقی‌ها نیست؛ انتقاد کردن خیلی خوب است اما متأسفانه ما در این فضا بیشتر شاهد توهین به دیگران و نظام اسلامی را در چشم جهانیان بد جلوه دادن، ناامید کردن مردم، سست کردن پایه‌های نظام اسلامی و حرف دشمن را به درون جامعه آوردن هستیم.

حسینی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و تکریم خیرین، بیان کرد: از این امام بزرگوار درس کرامت و جود و بخشش بیاموزیم و در این راستا حرکت کنیم و در جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شرکت کنیم.

وی با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز ارتش ما در کنار سپاه دلاور و بسیج مقاوم مثل سدی استوار مقابل دشمن ایستاده‌اند و دشمن با وجود نیروهای مسلح ما است که تاکنون غلطی نکرده و در آینده هم غلطی نمی‌کند.

امام جمعه دیر با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) و اشاره به روز نهج البلاغه، تاکید کرد: نهج ابلاغه نمایشگر شخصیت همه جانبه امام علی (ع) است و همگان نسبت به مطالعه آن اهتمام داشته باشند.

حسینی درباره مسائل شهرستان دیر با اشاره به طغیان دریا در صبح امروز و وارد آمدن خسارت به شناورهای صیادی در دیر، اظهار داشت: این اتفاق متأسفانه خاطرات تلخ اتفاقات گذشته را برای صیادان و مردم ما زنده کرد و باعث تأسف است.

امام جمعه دیر افزود: براساس فیلم‌هایی که دیدم و گزارشاتی که به بنده داده شد خساراتی به صیادان وارد شده و مهم‌تر اینکه بعد از گذشت چندین سال از اتفاقات گذشته کاری برای مردم انجام نشده است و این انسان را ناراحت می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، ادامه داد: کسانی که وظیفه‌ای داشتند و باید به وظیفه شأن عمل می‌کردند و اگر نکردند باید استغفار کنند.

حسینی یادآور شد: در نظام‌های مردم سالار مسئولان باید در قبال مردم پاسخگو باشند و اگر خطایی کردند و کارشان را درست انجام ندادند یا ترک فعل کردند باید از مردم عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی علاوه بر مردم باید پاسخگوی خدا هم باشند، افزود: خیلی از ما مسئولان به ترک فعل و انجام ندادن وظایف مبتلا هستیم.

حسینی گفت: چند ماه پیش رئیس سازمان بنادر و دریانوردی به دیر آمدند که به همراه فرماندار و مسئولین ایشان را کنار اسکله شهرداری هم بردیم و فرماندار از اتفاقات تلخ گذشته یاد کردند و بر ضرورت حل مشکلات صیادان تاکید کردند.

وی افزود: فرماندار بعد از آن نیز مرتب پیگیر این مسئله بودند و در این دولت پیگیری‌ها انجام شده است.

خطیب جمعه دیر خاطرنشان کرد: انتقاد باید باشد اما بددهنی و توهین کار درستی نیست؛ صیادان ما خسارت دیده‌اند و طبعاً باید ناراحت باشند، ما هم ناراحت هستیم اما اینکه افرادی در حمایت در اعلام حمایت از صیادان به مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی کنند درست نیست؛ انتقاد تم از این دولت و دولت گذشته روا است اما توهین نباید کرد.

وی ابراز کرد: پیگیری‌هایی صورت گرفته و دنبال می‌شود و آنچه اولویت دارد مسئله خسارتی است که به صیادان وارد شده و فرماندار و نسئولین پیگیر جدی برای جبران خسارات باشند.

شبکه آبرسانی دیر فرسوده است

وی درباره مشکلات آب شرب، گفت: بارها بنده از پشت همین تریبون درباره آب شرب مردم صحبت کرده‌ام و روی دو مسئله اصلاح شبکه و هشدار تذکر داده‌ام.

امام جمعه دیر یا اعلام اینکه شبکه آبرسانی دیر فرسوده شده است، بیان کرد: آقایان اعلام می‌کنند که ما سهمیه آب دیر این قدر می‌دهیم، اضافه هم داده‌ایم اما سوال ما اینجا است که آیا این سهمیه آب به خانه‌های مردم می‌رسد یا نه؟

وی افزود: این شبکه فرسوده است، خود مسئولان و متولیان می‌گویند اگر فشار آب را زیاد کنیم شب حداقل ۱۰ جا لوله‌ها شکسته می‌شود و الان خیلی جاها زیر زمین لوله‌ها شکسته و آب هدر می‌رود و کسی خبر ندارد.

حسینی گفت: طبق گزارشی که سال گذشته به من داده شد چهار هزار کنتور خراب در شهر وجود دارد، وقتی کنتور خراب است مصرف مشخص نیست و ما چگونه از مردم بخواهیم الگوی مصرف رعایت کنند.

وی عنوان کرد: حالا لوله‌ها درست شد باید از دریا آب بیاید که بحث آبشیرین کن را ما تاکید کردیم و فرماندار و دیگر مسئولین باید پیگیری کنند.

امام جمعه دیر درباره مشکلات بیمارستان شهرستان دیر گفت: سال ۹۶ جلوی هم همه بنده در مراسم افتتاح بیمارستان شرکت نکردم و این پیامی داشت آنهایی که فهمیدند، فهمیدند که من این افتتاح را قبول ندارم چون بیمارستان ما کامل نیست.

وی ادامه داد: از همین تریبون هم عرض کردم ۲۸ سال ما بیمارستان نداشتیم بگذارید یک سال دیگر هم نداشته باشیم ولی بیمارستان را هم از نظر ساختمانی و فیزیکی هم کادر درمان و تجهیزات کامل تحویل ما بدهید، گوش نکردند و چند روزی قبل از انتخابات ریاست جمهوری بیمارستان با سلام و صلوات افتتاح شد.

حسینی یادآور شد: کسانی که الان متأسفانه بیشتر نق می‌زنند همان کسانی بودند که در آن مراسم (افتتاح بیمارستان) شرکت کردند الان طلبکار شدند، چرا آن روز چیزی نگفتید.

وی تاکید کرد: ما آن روز داد زدیم و از ۲۵ اردیبهشت ۹۶ تا امروز بدون سروصدا پیگیر حل مشکلات بیمارستان هستیم، مرتب از طریق استان، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی چه رئیس قبلی و چه فعلی و معاونان آنها به اتفاق فرماندار پیگیر هستیم منتها این (بیمارستان) از اول معیوب آفریده شده، چیزی که مادرزادی معیوب متولد شده حالا حالاها پا نمی‌گیرد، روز اول خشت اول چون نهد معمار کج تا سریا می‌رود دیوار کج.

خطیب جمعه دیر یادآور شد: بخشی از کارکنان بیمارستان امام هادی (ع) پیام داده‌اند و تماس گرفتند که چند ماه است حقوق نگرفته‌اند؛ برای هر دو ماهی که به اینها حقوق بدهند ما باید یک ماه وقت بگذاریم پیگیری کنیم ما نمی‌خواهیم از تریبون اعلام کنیم ولی چاره‌ای نیست.

وی عنوان کرد: از سال گذشته ما درگیر هستیم، چهار ماه حقوق به بعضی از کارکنان بیمارستان نمی‌دهند ما پیگیری می‌کنیم دو ماه حقوق می‌دهند، الان بخشی از کارکنان بیمارستان حقوق بهمن و اسفند سال قبل و عیدی نگرفته‌اند که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید جوابگوی این عزیزان باشند، در این موقعیت مشکلات اقتصادی چند ماه حقوق نگرفتن نمی دانم آقایان درک می‌کنند یا نه.

امام جمعه دیر به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال ناامیدی مردم است اما مشکلات قابل حل هستند و ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با همت مردم و پیگیری مسئولان مشکلات اقتصادی حل می‌شود و در بحث هسته‌ای مسئولان در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده‌اند.

حسینی افزود: رهبری توصیه کردند که مسئولان به هیچ وجه چشم به بحث مذاکرات نباشد؛ مذاکره کنندگان کار خود انجام دهند و مسئولین هم در داخل برای خنثی کردن تحریم‌ها برنامه ریزی داشته باشند.

وی درباره مسائل جهان اسلام گفت: ملت فلسطین و یمن با مقاومت به پیروزی خواهند رسید و صلاح مسئولین عربستان هم این است که به توصیه مقام معظم رهبری گوش دهند و خود را از این معرکه خارج کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر