شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت دریا، گفت: تولید محصولات و شناورهای دانش بنیان و استاندارد حمل و نقل دریایی باید حمایت شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با کارکنان مؤسسه دریایی شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که دریا یکی از مهمترین ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت دریا خاطرنشان کرد: دریا نقش مهم و تعیین کننده‌ای در آینده دنیا خواهد داشت و همه کشورها به این اهمیت فوق‌العاده واقف هستند و در تلاش برای استفاده از مواهب آن هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در طراحی نظم نوین جهان همه کشورهای دنیا طراحی ویژه بر روی مدیریت دریاها کرده‌اند افزود: بخش عظیمی از مدیریت جهان آینده منوط به مدیریت دریاها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری مدیریت صحیح دریا را فرصت بسیار خوبی برای یک کشور دانست و ادامه داد: اگر کشوری نتواند آن را مدیریت کند، دریا او را مدیریت خواهد کرد.

وی تولید محصولات و شناورهای دانش بنیان و استاندارد حمل و نقل دریایی را از شاخص‌های مهم در مدیریت دریاها عنوان کرد و افزود: باید در این عرصه به خودکفایی و مرجعیت برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در صورتی که در این رابطه خودکفا نباشیم قطعاً یکی از عواملی که بیگانگان ما را در عرصه دریا مدیریت می‌کنند تحریم یا فروش این نوع شناورها به چندین برابر قیمت است که باعث نفوذ در سیستم دریایی ما خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه تمدن سازی در ایران را احیا کرد افزود: ما خود می‌توانیم به خودکفایی در عرصه‌های مختلف برسیم، در محصولات توسعه و پیشرفت پیدا کنیم و سپس به مرجعیت برسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر