جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: علی بابایی کارنامی با بیان این که مردم مازندران حامی احداث مجتمع پترشیمی هستند، گفت: این‌ها بازی‌های سازمان محیط زیست است و ما این مسائل را تایید نمی‌کنیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از برنا، «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در رابطه با موضوع احداث مجتمع پترشیمی در ۵ کیلومتری تالاب بین المللی میانکاله گفت: ما قطعا مخالف توقف هستیم و معتقدیم که توقف پروژه، جفا در حق مازندرانی‌ها است. این مسئله به غیر از مردم مازندران به هیچ کس ربطی ندارد که بخواهند دخالتی کنند. پترشیمی نیز راهکار خود را دارد. جز مرگ برای همه مسائل راهکار وجود دارد. بعضی‌ها در این کشور مفت می‌خورند و می‌خوابند. این‌ها به فکر اشتغال، سلامتی و زندگی مردم مازندران‌ نیستند. بدبخت‌تر از مردم مازندران نداریم، متاسفانه چوب لای چرخ توسعه مازندران می‌گذارند، هرگاه صحبت از صنایع مازندران است، هرگاه رشد و توسعه و آبادانی پروژه‌ها و بزرگراه‌ها است این‌ها پیدا می‌شوند و به بهانه محیط زیست از توسعه این استان شمالی و زیبای کشور جلوگیری می‌کنند. ما مخالف محیط زیست نیستیم، اما در هیچ جای دنیا چنین برخوردی با مردم خودشان ندارند.

نماینده مردم ساری در رابطه با نارضایتی مردم آن منطقه نیز اظهار داشت: خیر، این‌ها بازی‌های سازمان محیط زیست است و ما این مسائل را تایید نمی‌کنیم. ما نمایندگان مردم مازندران هستیم. آقایان اگر راست می‌گویند چرا سد فینسک پیگیری نمی‌کنند. سدی که به اصطلاح پدر محیط زیست استان‌های شمالی را در می‌آورد.

وی ادامه داد: ما دوازده نماینده استان مازندران به رئیس جمهور نامه نوشتیم و خواستیم که طبق قانون ارزیابی و با پروتکل های علمی مجوز صادر کنند، کاری که در اروپا صورت گرفته است. اروپا تولید ذغال سنگ دارد، پتروشیمی دارد، پالایشگاه دارد.

این نماینده مجلس در رابطه با دستور توقف از سوی رئیس جمهور و دادستان کل کشور نیز تاکید کرد: بنده این دستور را ندیده‌ام، اما می‌گوییم که باید بر اساس پروتکل‌های علمی داخلی و خارجی و با حفظ حقوق محیط زیست، زندگی و اشتغال مردم، توسعه پایدار و زیرساخت‌های استانی، مجوزها صادر شود و این کار شدنی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر