پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۴۰۶
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲

فکرشهر: یوسف جمالی، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان بوشهر: استان بوشهر از دیرباز خصوصا" طی دو دهه اخیر میزبانی شایسته پروژه‌های نفت گاز و پتروشیمی بوده است.

به گزارش فکرشهر، جمالی در گفت و گو با فکرشهر درادامه اظهار داشت: اثرات زیست محیطی مخربی که این صنایع بر هوا، آب و خاک محیط پیرامونی خود می‌گذارند امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. وموضوع بومی گزینی و استفاده از توان و پتانسیل‌های انسانی منطقه و قانون ۵۰ درصد اشتغال نیروی بومی هم در همین راستا بوده است؛ که البته با پیگیری‌ها و اعلام رسمی اداره کار این قانون هیچ وقت تاکنون اجرایی نشده است. متاسفانه سمت‌های مدیریتی و تصمیم گیر در این شرکت‌ها نیز از همین مسیر می‌گذرد.
وی در ادامه گفت: استان بوشهر مثل سایر نقاط کشور دارای جوانان متعهد، پاک دست و متخصصی ست که می‌توانند مدیران شایسته‌ای در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشند.
بیش از ۲۰ سال مدیران غیر بومی با کمترین بازدهی اجتماعی برای استان، مسولیت‌های بالای مدیرعاملی و هیات مدیره‌ای داشته اند، آیا پس از ۲۰ سال وقت آن نیست که جوانان آینده دار و متعهد این استان در راس کار باشند.
جمالی ضمن گله از عدم به کارگیری از مدیران بومی استان در صنعت نفت و گاز استان، گفت: براساس کدام منطق و قانون، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های گاز و پتروشیمی فعال در منطقه عسلویه باید از بیرون از استان و در بیشتر مواقع از بازنشسته ها، افرادی که هیچ تخصصی ندارند و یا حتی افرادی که در پست‌های قبلی خود هیچ موفقیتی نداشتند انتخاب شوند؟
واقعیت تلخ آن است که اراده‌ای پشت این انتصابات وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مدیران توانمند بومی کار را در دست بگیرند و برای شکوفایی استان خود گام بردارند.
چرا در عسلویه با این همه پالایشگاه گازی و شرکت‌های پتروشیمی یک مدیر بومی مسئولیت مدیر عاملی را برعهده ندارد؟
چرا بیشتر هیات مدیره شرکت‌های شاغل در عسلویه فاقد مدیران بومی استان می‌باشند؟
انتخاب مدیران بومی در صنایع نفت گاز و پتروشیمی همواره دغدغه مردم، نمایندگان مردم و مسیولین اجرایی استان بوده است. انتصابات اخیر در شرکت‌های پارس جنوبی و پتروشیمی‌های عسلویه حس بی اعتمادی و ناامیدی را بین مردم استان، جوانان متعهد و انقلابی درحوزه نفت و پتروشیمی و نخبگان استان ایجاد کرده است. آیا نباید حلقه‌های حمایتی که برای افراد خاص در این منطقه ایجاد گردیده شکسته شود تا جوانان متعهد، انقلابی و لایق استان توفیق خدمتگذاری پیدا کنند.
مردم خونگرم استان بوشهر همواره برای کارکنان صنایع گاز و پتروشیمی رفاه و آرامش خواسته اند، چرا گروهی با این انتصابات قصد دارند حس بی اعتمادی و ناتوانی نسبت به مسولین جهادگر استان را بین مردم تروبج دهند؟
به گزارش فکرشهر، یوسف جمالی در پایان ضمن محکوم کردن این نوع انتصابات دامنه دار گفت:  از وزاری مرتبط (نفت، کار و رفاه اجتماعی و..) درخواست تغییر رویه فوری را داریم. تا ان شاء الله با انتخاب مدیران توانمند بومی شاهد رشد و شکوفایی این استان زرخیر پس از دو دهه سیطره مدیران غیر بومی باشیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر