پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۴۷۹
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱

فکرشهر: ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای کمک به همنوعان نیازمند و کارهای خیرخواهانه است و این فرصت پرارزش را باید غنیمت شمرد و از آن حداکثر استفاده را برد که روزه داران گناوه‌ای دراقدامی نوع دوستانه روزه خود را در آسایشگاه مهر مادر این شهرستان افطار می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، یکی از از فلسفه های مهم روزه  اطلاع از حال و زندگی محرومان و نیازمندان است و وظایف مهم روزه داران در این ماه مبارک، کمک به نیازمندان توسط افراد متمکن نوع‌دوست است و  هر کس باید به قدر توانایی خود در این راه بکوشند.

مردم مومن و خداجوی شهرستان گناوه همواره در کارهای عام المنفعه پیشگام هستند و منشا برکات زیادی در عرصه‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت و آموزش شده‌اند که در ماه مبارک رمضان تجلی بیشتری یافته است.

 آسایشگاه مهر مادر که به همت خیران شهرستان گناوه  باهدف نگهداری و مراقبت از بانوان سالمند و بیماران مزمن روانی استان بوشهر احداث شده است و برای آنها صالحات و باقیات برجای خواهد گذاشت، از زمان راه اندازی این مرکز به همت احمد عابدی خیری نیک اندیش از خطه جنوب کشور که چندین سال است در این مسیر قدم بر می‌دارد، دست بسیاری از نیازمندان را گرفته و در ماه رمضان اقدام به برپایی برنامه بسیار جالبی کرده است.

برنامه یک شب افطار  با کمک مردم نوع‌دوست این بندر از ابتکارات این خیر است که از ابتدای این ماه پرفضیلت با استقبال گسترده ای روبرو شد و هر شب یک نفر و یا خانواده ای برپایی یک سفره افطاری را برعهده می گیرند.

از آغاز ماه مبارک رمضان شبی نبوده که سفره افطاری در بین ساکنان مجتمع فرشتگان امام رضا (ع) و آسایشگاه مهر مادر برپا نشده باشد و تعدادی زیادی از مردم و خیران به نیت های  مختلف آمادگی خود را برای دادن افطاری ابراز داشته اند.

مردم نوع‌دوست این منطقه و حتی از دیگر شهرهای ایران علاوه بر تقبل کردن هزینه سفره افطاری، کمک های دیگری نیز نظیر تامین وسایل سرمایشی و نمایشگرهای ال سی دی در این ماه تاکنون اهدا کرده اند.

احمد عابدی خیر نیک اندیش گناوه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان و افراد ناتوان جامعه است، تصمیم گرفتیم که در این ماه برنامه یک شب افطار را در آسایشگاه مهر مادر در  بین معلولان و ساکنان مجتمع فرشتگان امام رضا (ع)  برپا کنیم.

                                                         

وی اظهارداشت: بمحض اجرای این برنامه، خیل عظیمی از مردم این بندر و حتی از دیگر نقاط کشور که بضاعت و توانایی مالی لازم داشتند، استقبال شایانی کرده اند.

عابدی گفت: افرادی که در برنامه ضیافت افطار اعلام آمادگی کردند از همه اقشار و گروه‌ها هستند و کمک های خود را  با نیت های مختلفی اهدا کردند.

خیر نیک اندیش گناوه ای بیان کرد: ساختمان آسایشگاه مهر مادر با زیربنای ۲ هزارمترمربع در سه طبقه و با ۶ سالن ۱۲۰ متری شامل اتاق‌های قرنطینه، آشپزخانه صنعتی، خشکشویی فول اتوماتیک، آموزش و خیاطی، پذیرایی، اتاق پزشک، روان شناس، مددکار و  غذاخوری طراحی شده است که در فاز اول ۲ سالن آن به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به بهره برداری رسید.

عابدی، انگیزه خود از این اقدام خداپسندانه را عمل به وصیت مادر و یاد و خاطره پدرش عنوان کرد و افزود: این آسایشگاه ویژه بانوان سالمند و بیماران روانی مزمن و  ذهنی در استان بوشهر است که با نظارت سازمان بهزیستی اداره می‌شود.

وی گفت: هر سالن این آسایشگاه که طراحی آن از کهریزک گرفته شده به نام یک خیر نام‌گذاری شده است.

این خیر بیان کرد: در کنار این آسایشگاه ۱۵ سوئیت با تمام امکانات برای زوج های جوان که توان خرید خانه را ندارند، اختصاص یافته و به مدت ۲ سال از آن رایگان استفاده می‌برند.

عابدی یادآورشد: یک درمانگاه در قالب طرح فرشته و ساخت ۱۴ واحد یک خوابه برای زنان بی سرپرست با حقوق و بیمه به همراه کارگاه بزرگ اشتغال‌زایی برای این قشر در دست احداث است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر