چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۴۰
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت که برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در برازجان کمبود زمین وجود دارد.
محمدهادی رستمیان در نشست خبری استاندار بوشهر در پاسخ به سوال «فکرشهر» که طرح اقدام ملی مسکن در حالی آغاز شده که هنوز مسکن مهر در برازجان تکمیل نشده است و این طرح اکنون در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: با ابلاغ سهمیه و برش شهرستانی که صورت گرفت از یک میلیون واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای کل کشور، صدهزار و ۷۲۶ واحد آن سهم استان بوشهر است که در ۴۰ شهر ما توزیع شده و برازجان سهمیه اش ۱۴۲۴ واحد است.
وی ادامه داد: برای این طرح، کمبود زمین در شهرهای برازجان، بوشهر و عسلویه داریم ولی در بوشهر، شهر جدید عالیشهر و در عسلویه شهر جدید نایبند وجود دارد که متقاضیان می‌توانند درخواست دهند ولی در برازجان کمبود زمین داریم و قرار است الحاق جدید ۴۰ هکتاری انجام شود که با الحاق این ۴۰ هکتار، سهمیه شهر برازجان اجرایی خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز درباره طرح خودمالکی در اقدام ملی مسکن در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: برنامه سالانه استان بوشهر در حوزه مسکن شهری، سالانه ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد است که تا الان ۵۲ هزار و ۳۷۲ نفر برای آن ثبت نام کرده اند.
سید محمود دستغیبی توضیح داد: برنامه ها در قالب سه سطح شهرهای بالای صدهزار نفر، شهرهای زیر صد هزار نفر و شهر جدید در استان بوشهر پیگیری می شود که ما در استان بوشهر دو شهر بالای صدهزار نفر بوشهر و برازجان را داریم. شهر بوشهر به دلیل همجواری با شهر جدید عالیشهر کل ظرفیتش در شهر جدید عالیشهر ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، از ۱۰ هزار و ۷۲۶ سهمیه، قریب ۱۳ درصد طرح در شهر برازجان، ۵۲ درصد در شهرهای زیر صد هزار نفر و ۲۵ درصد در شهرهای جدید استان احداث خواهد شد که تا کنون، کل ثبت نامی های انجام شده، قریب ۱۵ درصد در شهرهای بالای صد هزار نفر، یعنی شهر برازجان بوده، حدود ۵۰ درصد در شهرهای زیر صد هزار نفر و ۳۶ درصد در شهر جدید عالیشهر درخواست شده است.
دستغیبی افزود: از کل ثبت نامی های انجام شده قریب ۱۸ هزار نفر فاقد شرایط بوده و تاکنون حدود ۵هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و حدود دو هزار و نهصد نفر آورده خود را واریز کرده اند.
وی اظهار داشت: از کل ثبت نامی ها ۳۵ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند و تا الان قریب ۱۹ هزار واحد زمین در استان قطعی و نهایی شده و قریب ۲۲ هزار واحد نیز در مرحله تعیین تکلیف است؛ همچنین ۱۵۰۰ واحد نیز احداثشان آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درباره طرح خودمالکی اقدام ملی هم گفت: طرح خودمالکی ۹۹ ساله در بحث جهش مسکن وجود دارد که هم استانی ها می توانند برای نوسازی ملک خود اقدام کرده و برای ساخت مسکن برای خودشان یا فرزندانشان اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر