چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۹۴
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: لازمه رسیدن به عدالت عمل به سیره و سبک مدیریت و حکومت داری امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ‬ حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) اظهارداشت: ‬ سفارش امیرالمومنین به جهاد در راه خدا علاوه بر سفارش به جهاد با مال و جان به جهاد زبان نیز در راه خدا سفارش می‌کند.این یعنی جهاد تبیین.

وی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر ملتی تحلیل خودش را از دست بدهد فریب و شکست خواهد خورد» همه اصحاب امیرالمومنین و امام حسن علیهما السلام مغرض نبودند اما عده کثیری مثل خوارج قدرت تحلیل نداشتند مقابل امام زمان خودشان قیام کردند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: در انقلاب اسلامی هم خوارجی بودند و هستند و لذا ملازمت با امام جامعه لازم است تا دشمن نتواند در بین مسلمانان شکاف و دودستگی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: امیرالمومنین در وصیتش برای زمان ما و برای مقابله با هک شدن ادراک جامعه و افکار عمومی و مقابله با تحریف واقعیات نظام و انقلاب اسلامی مساله جهاد تبیین را لازمه ضروری زمان ما می‌داند تا مساله سقیفه و صلح امام حسن و واقعه کربلا اتفاق نیافتد.

پهلوزاده یاد آور شد: نظام سلطه با ایجاد چند دستگی در بین امت اسلام و انجام عملیات‌های تروریستی در افغانستان و به خاک و خون کشیدن شیعیان و به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان و حمله به مسجد الاقصی همه اینها برای سست کردن اراده مسلمانان است.

وی تاکید کرد: همه این جنایات را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم هر اندازه بکشید و به آتش بکشید اما بدانید که به پایان راه نزدیک تر می‌شوید چرا که به فرموده قادر متعال سرنوشت عالم برای صالحان خواهد بود و برای همیشه تاریخ ننگ و مرگ برای شما نوشته شده است.

پهلوزاده گفت: در جمعه آینده که به ابتکار حضرت امام راحل به عنوان روز قدس برای دفاع از قبله اول مسلمین و محور غده سرطانی صهیونیست اعلام شده همراه با خروش امت اسلام علیه کفر و صهیونیست و ابراز همدلی و حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت ان شاء الله شرکت فعال خواهیم داشت و این غده چرکین دنیای بشری برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: امشب شب قدر شب برگشت به خداست، شب تغییر و از سر نوشتن سرنوشت، با یک تصمیم و اراده بیاییم سرنوشت را بهتر از آنچه هست تغییر بدهیم. شب قدر شب ورود به یک زندگی جدید است.

وی گفت: شب قدر فرصت ارتقا و عروج معنوی است، شب نزول ملائکه الهی است. شب قدر شب جمع کردن ثواب تنها نیست و نباید تنها بر ثواب متمرکز شد بلکه شب قدر شب تغییر مقام است. مقام و جایگاه ولایت را درک کردن. و ورود به مقام بندگی حق تعالی. با شب زنده داری و تضرع و خضوع به درگاه الهی مقدرات یک ساله خود را از خداوند منان به نحو احسن طلب کنیم و در رأس همه حوائج، ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

پهلوزاده افزود: اما یکی از الطاف الهی و از کارهای اساسی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه برای حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی تأسیس شجره طیبه سپاه است که پاسدار و حافظ انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: ۷۰ روز بعد از پیروزی انقلاب در دوم اردیبهشت سال ۵۸ به فرمان امام راحل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد و تا امروز به نحو احسن علاوه بر حراست از آرمانها و ارزش‌ها، در تعالی و صدور انقلاب به اقصی نقاط عالم مجاهدانه عمل کرده است.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: سپاه مایه رعب و وحشت در دل دشمنان شده است به حدی که بعد از شهادت سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی به التماس افتاده‌اند که ایران دست از انتقام بردارد.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران در محاصره اقتصادی مثل باغ فدکی است برای تقویت نظام اسلامی و ولایت. در حمله‌های نظامی دشمن مثل قلعه‌ی محکمی برای دفاع از نظام است و در فتنه‌های و بحران‌های مختلف مایه آرامش و اقتدار ایران اسلامی است.

امام جمعه اهرم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن نیروهای مختلف دریایی و زمینی و هوافضا و سپاه قدس تصور نفوذ را به مرزهای آبی و خاکی و هوایی ایران اسلامی را برای دشمن سخت و غیرممکن کرده است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران با تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی و سازندگی مختلف در دوره‌های مختلف گام اول انقلاب و در گام دوم نماد کارآمدی و عمران و آبادی است. حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در یک جمله ماندگار در مورد سپاه فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور نبود و من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه از نظرم بر نمی گردم» چرا که اساس و بنیان آن بر اساس تقوا گذاشته شده است، اساسش بر خدمت بی منت به خلق گذاشته شده است.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: فرق نمی‌کند چه در دفاع از ایران اسلامی و چه فلسطین و یمن باشد یا هرکجای دیگر. این روز را به همه پاسداران و سبزپوشان حریم ولایت و شما مؤمنین تبریک عرض می‌کنیم و ان شاء الله این سپاه در مقدمه سازی ظهور موفق باشد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: جامعه امروز بشری نیازمند اصول و قواعد حکومت علوی است. نوجوانان و جوانان عزیز همانطور که بعد از شهادت رسول خدا برای اسلام در سقیفه تصمیم گیری کردند و اسلام اموی را عَلَم کردند امروز هم در کاخ سفید و کاخ ملکه‌ها برای اسلام آمریکایی تصمیم گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: صرخی ها در عراق و سعودی‌ها و آل خلیفه‌ها اینها مصداق اسلام سازشکار آمریکایی هستند. آنچه به فرموده امیرالمومنین و شهید راه عدالت می‌بایست برای مسئولان و حاکمان جامعه اسلامی نصب العین آنها باشد و به آن عمل کنند این فرمایش است: برترین مقصود و مهمترین هدف حاکمیت باید برپایی عدالت و شکوفا کردن مودت و همدلی میان مردم باشد.

پهلوزاده ادامه داد: اگر کسی از نزدیکان امیرالمومنین بخاطر نیاز و درماندگی و فقر مطالبه‌ای داشت مثل عقیل با نزدیک کردن آهن برافروخته او را نسبت به عدالت بیدار می‌کرد. با اشرافیت کارگزاران و زندگی خارج از عرف طبقه پایین جامعه توسط انها مقابله می‌کردند.

وی افزود: اینها درس‌هایی است که به مالک اشتر می‌فرماید: اگر کسی از کارگزارانت یا نزدیکانت خیانتی داشت و به اموال مردم یا بیت المال دست درازی کرد او را به خواری و مذلت بکش و داغ خیانت بر او بزن. بنابراین لازمه رسیدن به عدالت عمل به سیره و سبک مدیریت و حکومت داری امیرالمومنین است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر