جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۹۶
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: آیت‌الله محسن اراکی در پیام تصویری خطاب به تصمیم‌گیران در رابطه با فضای مجازی گفت: شجاع باشید و از هیاهوی دشمنان به دل هراس راه ندهید، آنچه که مصلحت ملی جامعه و موافق با احکام شرع و تضمین‌کننده حمایت و صیانت از مقدسات ملی و دینی است، همان را تصمیم بگیرید.

به گزارش فکرشهر از حوزه، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این پیام اظهار داشت: در این روزها در مجلس شورای اسلامی و در نهادهای تصمیم گیرنده، بحث فضای مجازی مطرح است و بنا بر این است مدیریتی در فضای مجازی انجام شده و تصمیم‌هایی گرفته شود.

وی گفت: نظر همه کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند و فعال هستند را به این آیه کریمه قرآن کریم جلب می‌کنم که اگر شنیدید که به آیه‌های الهی، به مقدسات الهی، به عقاید قرآنی و دینی استهزا می‌شود یا کفر ورزیده می‌شود و یا به مقدسات مردم حمله و تهاجم می‌شود و به اصول اعتقادی، و ارزش‌های مردم و به قرآن و اولیای خدا اهانت می شود، حق ندارید همراه توهین کنندگان در یک حلقه و مجلس بنشینید که اگر چنین کنید و در حلقه این استهزا کنندگان و کفر ورزیدگان به ارزش‌های الهی بنشینید و هم حلقه شوید، شما هم در زمره آنها به شمار خواهید آمد.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواظب باشند، تصمیم گیرندگان مربوط به فضای مجازی، اگر کاری کنند که اجازه داده شود در فضای مجازی به مقدسات الهی توهین شود و در جامعه پخش شود، به خدا و رسول خدا و ائمه هدی توهین و به قرآن کریم و به احکام الهی توهین شود، کسانی‌که راه را برای این کار باز می‌کنند، جز حلقه همین استهزا کنندگان و کفر ورزیدگان به قرآن و به آیه‌های الهی به شمار می‌روند.

وی در ادامه تاکید کرد: هشدار می‌دهیم به تمام کسانی که می‌خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جز کافران و منافقان بیاورد.

آیت‌الله اراکی خاطر نشان کرد: اگر کمک کنید به نشر توهین به مقدسات الهی در فضای مجازی، اگر کمک کنید که در فضای مجازی به آیه‌های الهی استهزا شود، به مقدسات الهی توهین بشود، به هویت ملی ما توهین بشود، به شخصیت ملی ما توهین بشود که همان شخصیت الهی است و همان شخصیت قرآنی و اسلامی است، اگر فرصت را باز کنید شما جز حلقه استهزا کنندگان دین خدا به شمار خواهید آمد و مورد کیفر الهی قرار خواهید گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: این هشدار به همه کسانی که می‌خواهند در این رابطه تصمیم بگیرند، باید فضای مجازی همان‌طوری‌که خیلی از کشورهایی که عاقلانه تصمیم می‌گیرند و فضای مجازی را چنان مدیریت می‌کنند که با مصالح و منافع ملی آن کشور در تعارض نباشد، شما هم شجاع باشید و از هیاهوی دشمنان به دل هراس راه ندهید.

عضو شورای عالی حوزه‌ها همچنین بیان کرد: جوسازی‌های منافقان در شما اثر نکند و آنچه که مصلحت ملی جامعه و موافق با احکام شرع و تضمین کننده حمایت و صیانت از مقدسات ملی و مقدسات دینی است، همان را تصمیم بگیرید و در این راه جهاد کنید تا خدای متعال، پاداش جهاد کنندگان و حامیان از دین خود را به شما عنایت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر