شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۷۲۴
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: محمدتقی صفری فرماندار گناوه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: اصلی ترین مساله در جهان اسلام قدس شریف است و افکار عمومی مسلمانان به دشمنان اجازه نخواهد داد که این موضوع به فراموشی سپرده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرماندار گناوه افزود: قبله نخست مسلمانان بیش از ۶۰ سال در اشغال و زیر یوغ صهیونیست‌های جنایتکار و چپاولگر است و آنها با کشتار و آواره کردن مسلمانان به هیچ چیز رحم نمی کنند، اما مردم فلسطین همچنان مقاومت و ایثارگری می‌کنند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در۲ سال اخیر به علت شرایط کرونایی، راهپیمایی روز جهانی قدس که یادگار ارزشمند امام و معمارکبیر انقلاب است به صورت حضوری برگزار نشد، اما امسال با فروکش کردن این بیماری، مردم خداجوی و ولایتمدار این شهرستان حضور خواهند یافت و نفرت و انزجار خود را از سران رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت از ملت مسلمان فلسطین ابراز می‌کنند.

فرماندار گناوه از مسئولان ادارات این شهرستان خواست در روز جهانی قدس و نمازجمعه همراه با مردم همیشه درصحنه، حضوری پررنگ داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و افزود: اصلی ترین وظیفه مسئولان، رسیدگی به امور مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب است، باید بدون منت برای آنها زمان و وقت زیادی بگذارید.

صفری  ادامه داد: مسئولان برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنند و اگر ابهام و موضوعی دارند در محل اداره به سخنان آنها گوش دهند و به گرمی از آنها استقبال شود و برای برطرف کردن گرفتاری‌های مردم بکوشند و  آنها را به فرمانداری ارجاعندهند.

رئیس شورای اداری شهرستان گناوه بیان کرد:  کجای قانون نوشته، وقتی اداره‌ای می تواند مشکلات سالمندان را رسیدگی و حل کند آنها را به فرمانداری پاس دهند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی گفت: نظم  و انضباط اداری و برپایی اقامه نماز جماعت  سرآمد همه کارهای مسئولان قرار گیرد و تقدیر بدون تبعیض از نیروهای تحت امر را در دستورکار بگذارید.

صفری بیان کرد: مسئولان در حفظ و مراقبت از اموال ادارات که متعلق به بیت المال است نهایت دقت و اهتمام ورزند.

فرماندار گناوه اظهارداشت: استفاده از بیت المال توسط مسئولان برای امور شخصی ممنوع است و پذیرفتنی نیست.

وی افزود:  مسئولان بدون اجازه فرماندار شهر را ترک نکنند و در جلسات فرمانداری، خود حضور یابند و در صورت حضور نداشتن در منطقه ، بدون اجازه فرماندار جانشین به هیچ وجه نفرستند.

صفری  ادامه داد: همه ادارات تمثال امام راحل، رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور را در داخل محیط کار نصب کنند.

فرماندارگناوه اظهارداشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در همه ادارات دولتی و موسسه هاو شرکت ها در اولویت باشد و اگر کارمندی واکسن نزده است مدیر باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان بر افق ۱۰ ساله باشد، گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در بعد بین المللی معروف شده است و در نوروز امسال رتبه اول ورود گردشگر را در استان بوشهر کسب کرد باید از هم اکنون برای ایجاد زیرساخت های گردشگری با محوریت درآمدزایی و سوددهی برنامه ریزی شود.

امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به اینکه در آستانه روز ز جهانی قدس، یکی از یادگاران حضرت امام (رض) قرار داریم، از اهمیت زیادی برای مسلمانان جهانان برخوردار است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود:  دشمنان ازجمله رژیم جعلی اسرائیل بدانند که قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان جهان، جداشدنی نیست.

وی بیان کرد: اگرچه در دوسال گذشته به علت بیماری منحوس کرونا، امکان راهپیمایی حضوری وجود نداشت اما امسال شرایط بهتر شده است و از همه مردم این شهرستان انتظار داریم که به ندای امام راحل و رهبری و شهدا یک بار دیگر لبیک گویند و حضوری پررنگ در این روز مهم داشته باشند.

ضرغام مردانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش گناوه گفت:در چهار دهه از نام گذاری روز جهانی قدس توسط معمارکبیر انقلاب، هر سال در جمعه آخر ماه رمضان راهپیمایی باشکوه و پرشورتر در ایران اسلامی و بیش از ۸۰ کشور برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در بندرگناوه با هماهنگی های به عمل آمده، به صورت حضوری و از ساعت ۱۱ صبح از محل میدان مرکزی تا جایگاه نمازجمعه برگزار خواهد شد.

در این جلسه یداله خرم نژاد، ضرغام مردانی، عبدالکریم صفایی و علی اکبری به تربیت به عنوان روسای جدید بهزیستی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان گناوه معرفی و از زحمات مدیران سابق تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر