پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۱۷۲۷
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: آزادکاران ایران در ۵ وزن دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به ۳ طلا، یک نقره و یک برنز رسیدند تا تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان این رقابت‌ها در مجموع با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز قاطعانه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان، یونس امامی در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، داریوش حضرتقلی‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم نقره گرفت و محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان، با کسب  ۶ طلا توسط رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، علی سوادکوهی در ۷۹، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، محمدحسین محمدیان در ۹۷ و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم ، یک نقره داریوش حضرتقلی‌زاده در ۶۱ و یک برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم با مجموع ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی آسیا رسید و تیم‌های هند و ژاپن نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

اما در پنج وزن دوم، در وزن ۶۱ کیلوگرم داریوش حضرتقلی زاده در دور اول با نتیجه ۹ بر ۶ مقابل  این سانگ چویی از کره جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ علی بیگ علی بیگوف (کشتی گیر روسی الاصل) قهرمان آسیا از بحرین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله ۶ بر ۵ اکبر کوربانوف از قزاقستان را برد و فینالیست شد اما در فینال مقابل ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در ۴۵ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی ۱۰ بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را شکست داد و به فینال رسید. امامی در فینال مقابل نورکژا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۹ از قزاقستان در یک مبارزه حساب شده با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و ضمن گرفتن انتقام شکست مسابقات جهانی از این کشتی‌گیر، به مدال طلای آسیا رسید. امامی در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ مقابل این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورده بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، محسن مصطفوی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت مراد اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در  دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی راه یافت. مصطفوی در این دیدار مقابل گوان اوک کیم از کره جنوبی با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و در نخستین حضور خود در این رقابت ها، به مدال برنز آسیا رسید. در این وزن مدال طلا به عظمت دولتبکوف از قزاقستان رسید که در فینال برابر دیپاک پونیا از هند پیروز شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی ۱۰ بر صفر تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور در فینال نیز با برتری قاطع ۱۱ بر صفر مقابل داگوادورج از مغولستان، به مدال طلای آسیا رسید.

یدالله محبی آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها نیز در دیدار فینال 125 کیلوگرم مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و به ششمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها دست یافت.

محبی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ و ضربه فنی سرداربک خولماتوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل باتمانگای انختسوشین از مغولستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به فینال رسید.

پیش از این و در جریان ۵ وزن نخست این رقابت‌ها که روز گذشته برگزار شد، رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵، علی سوادکوهی در ۷۹ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر