پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: دانشمندان مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمان در آمریکا با استفاده از یک روش فوق سریع جدید ام‌آرآی توانسته‌اند مکانیسم دخیل در سوت زدن انسان را نمایش دهند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، این روش نشان داده که برای سوت زدن یا سخن گفتن، باید حدود 100 عضله در سینه، گردن، فک، زبان و لب‌ها باید بکار بیفتند تا صدا تولید شود.\n\nصدا در حنجره که در گردن قرار دارد، تولید می‌شود. زمانی که انسان سخن می‌گوید، تارهای صوتی به یکدیگر نزدیک شده و با عبور هوا از میان آنها، مرتعش شده و صدا تولید می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۵
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: دانشمندان مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمان در آمریکا با استفاده از یک روش فوق سریع جدید ام‌آرآی توانسته‌اند مکانیسم دخیل در سوت زدن انسان را نمایش دهند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، این روش نشان داده که برای سوت زدن یا سخن گفتن، باید حدود 100 عضله در سینه، گردن، فک، زبان و لب‌ها باید بکار بیفتند تا صدا تولید شود.

\n\n

صدا در حنجره که در گردن قرار دارد، تولید می‌شود. زمانی که انسان سخن می‌گوید، تارهای صوتی به یکدیگر نزدیک شده و با عبور هوا از میان آنها، مرتعش شده و صدا تولید می‌کنند.

\n\n

\n\n

محققان با استفاده از ام‌آرآی توانستند تصاویر دینامیکی از حرکت صوتی را با سرعت 100 فریم در ثانیه مشاهده کنند که پیشرفته‌تر از هر روش ام‌آرآی دیگر در جهان است.

\n\n

معمولا ام‌آرآی تنها قادر به دستیابی به 10 فریم در ثانیه است اما محققان در روش جدید بدون قربانی کردن کیفیت تصاویر، توانسته‌اند 100 فریم در ثانیه را اسکن کنند.

\n\n

تصویربرداری پویا بویژه در بررسی سرعت حرکت زبان و همچنین سایر عضلات سر و گردن که در زمان آواز خواندن و صحبت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، مفید است.

\n\n

محققان در حال بررسی این امر هستند که آیا تمرین آواز گروهی با کهنسالان در آسایشگاه‌ها می‌تواند ساختار حنجره را ارتقا بخشیده و به افراد، صداهای قوی‌تر و محکم‌تری ارائه کند.

\n\n

این پژوهش بر داده‌های قبل و بعد اسکن از جنبش حنجره توسط روش جدید ام‌آرآی تکیه دارد.

\n\n

نتایج حاصله این پژوهش در مجله Medicine منتشر شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر