پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۱۷۹۲
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: در سال جدید تاکنون ۲ لاک‌پشت با پلاک‌های ۱۴۴۴ و ۱۸۹۳ پس از گذشت هشت سال به سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند بازگشتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، مصطفی موذنی صبح دوشنبه اظهار کرد: ۱۰ سال از آغاز اجرای طرح حمایت و حفاظت از لاک‌پشت‌های منقار عقابی در پارک ملی دریایی نای‌بند می‌گذرد و در این مدت با وجود امکانات حداقلی موفقیت‌های چشمگیری به‌دست آمده است.

وی اضافه کرد: پایش سواحل، پلاک‌گذاری، بیومتری، جابجایی لانه‌ها و مراقبت از هچری سایت؛ جز اهداف اصلی این طرح است که هرساله در فصل زادآوری لاک‌پشت‌ها تحت نظارت اداره حفاظت محیط‌زیست عسلویه اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه تصریح کرد: یکی از نتایج جالب توجه و مورد انتظار این طرح بازگشت دوباره‌ی لاک‌پشت‌های پلاک‌گذاری شده در سال‌های گذشته به ساحل نای‌بند به منظور تخم‌گذاری است که به نوعی سلامت زیستگاه و امنیت بقاء لاک‌پشت منقار عقابی نای‌بند را نشان می‌دهد.

موذنی خاطر نشان کرد: در سال جدید تاکنون ۲ لاک‌پشت با پلاک‌های ۱۴۴۴ و ۱۸۹۳ پس از گذشت هشت سال به سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند بازگشتند که طبق گزارش محیط‌بانان پارک ملی فرآیند تخم‌گذاری هر دو لاک‌پشت با موفقیت انجام گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر