چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۱۶
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

فکرشهر:  فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر از آمادگی بسیجیان برای همکاری با مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: در این راستا گروه‌های جهادی در حل مشکلات بحران‌ها و حوادث و رسیدگی به آسیب‌دیدگان مشارکت می‌کنند.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، سردار علی رزمجو صبح امروز در نشست با مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر باتأکید بر توجه به آموزش آحاد جامعه نسبت به حوادث غیرمترقبه و آمادگی برای مقابله با آسیب اینگونه بحران‌ها اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش از طریق فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با بحران‌های غیرمترقبه و حوادث طبیعی ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان و محرومیت‌زدایی خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی همواره در نقاط محروم و کم برخوردار برای رسیدگی به مشکلات مردم حضور فعال دارند که اکنون در زمینه‌های عمرانی، معیشتی، آموزشی، فرهنگی و موارد گوناگون اجتماعی فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه استان بوشهر نقش گروه‌های جهادی در رسیدگی به بحران‌ها بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: با توجه به آمادگی گروه‌های جهادی و با توجه به تخصص آنان می‌توانند در حل مشکلات بحران‌ها و حوادث و رسیدگی به آسیب‌دیدگان مشارکت کنند.

رزمجو از آمادگی بسیجیان برای همکاری با مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: بسیج هم با توانمندی بالایی آن ظرفیت بسیار مهمی در رسیدگی به مشکلات در زمان حوادث غیرمترقبه است که در آمادگی کامل قرار دارد.

اجرا طرح‌های پیشگیری در وقوع حوادث و بحران‌های طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز باتأکید بر اهمیت توجه به طرح‌های پیشگیری در حوادث و بحران‌های طبیعی خاطر نشان کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطرات ناشی از سوانح مورد توجه ویژه قرار دارد.

کوروش دهقان استفاده از ظرفیت حداکثری از نیروهای مردمی در سوانح و حوادث را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به  نقش گروه‌های جهادی در رسیدگی به مشکلات و آسیب‌ها در نقاط مختلف استفاده از ظرفیت آنان در حل بحران‌ها و سوانح مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی آموزش آحاد جامعه به ویژه نیروهای جهادی در پیشگیری و پاسخ به بحران‌ها را یکی از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: تهیه و تدوین اسناد استانی برای آمادگی به پاسخ مشکلات و بحران‌ها از برنامه‌های در اولویت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر